مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان گفت: سعادت بشر با بحث کتاب و کتابخوانی و به ویژه عمل به کتاب مقدس قرآن برای رسیدن به جامعه مهدوی دست یافتنی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،یاسر تقوی در ویژه برنامه مجازی «بهار در بهار» که با قرائت و تفسیر جز سی قرآن کریم برگزار شد، اظهار داشت: قسم به آیه‌های قرآن یکی از ویژگی‌هایی است که خداوند تکرار می‌کند.

تقوی با اشاره به اینکه خداوند در سوره شمس ۱۱ بار قسم یاد می‌کند، افزود: در این قسم‌ها خداوند به انسان تاکید می‌کند که سعادت بشر در تزکیه نفس اوست.

تقوی، تزکیه نفس، یاد خدا و قرآن را سه ویژگی دانست که ما را به خداوند نزدیک می‌کند، تصریح کرد: این سعادت بشر با بحث کتاب و کتابخوانی و به ویژه کتاب مقدس قرآن و عمل به آن، برای رسیدن به جامعه مهدوی بسیار دست یافتنی است.

«صفرعلی احد» مسئول دارالقرآن واحد قرآن، عترت و نماز معاونت پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش ناحیه یک رشت نیز با اشاره به سوره علق و سوره نصر اولین و آخرین سوره‌هایی که بر پیامبر نازل شد، با تاکید بر تدبر در قرآن به تفسیر کوتاهی از آیات کلام الله پرداخت و گفت: سوره نصر صحبت از پیروزی است و خداوند در این سوره به ما دستور پیروی داده است.

وی با تاکید بر اینکه، پیام سوره نصر و این آیات این است که حتی زمانی که به پیروزی رسیده‌اید خدا را نباید فراموش کرد، گفت: همانگونه که مرد بزرگی چون بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران وقتی گزارش پیروزی و آزادسازی خرمشهر را به ایشان دادند فرمود «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

حجت الاسلام محمدی، مفسر قرآن نیز در این محفل قرآنی با اشاره به اینکه امروز آخرین روز ماه مبارک رمضان مصادف شده با روز جمعه که متعلق به امام زمان (عج) است، گفت: ۳٠٠ آیه در شأن ایشان آمده است که نشان از توجه به امر فرج و آخرالزمان دارد.

امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی است

وی ویژ گی‌ه ای یک منتظر واقعی را با توجه به فرمایش امام صادق (ع)، تقوا و اخلاق کریمانه دانست و اظهار داشت: امام زمان آمدنی نیست بلکه آوردنی است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه ۲ نوع انتظار سازنده و مخرب داریم، افزود: انتظار سازنده ما را به پویایی، رشد و بالندگی می‌رساند چون برای رسیدن به آن حرکت و تلاش می‌کنیم اما در انتظار مخرب منتظر هیچ کاری نمی‌کند و معتقد هستند نباید حرکتی کرد چون زمانی که فساد زیاد شود حضرت خودشان ظهور می‌کنند.

وی اضافه کرد: یک منتظر واقعی باید اخلاق کریمانه داشته باشد و برای فرج زمینه سازی کند.

«هادی ربیعی» کارشناس مجری برنامه و از قاریان و مفسرین برجسته قرآن کریم نیز در ادامه این محفل با بیان اینکه، کسانی که یک ماه در این شب‌ها و روزهای نورانی، پاک و سپید به حرف‌های خدا گوش دادند نشان از با تقوا بودن آنان است، گفت: روز عید فطر روز گرفتن جایزه از خداوند است و مهم‌تر اینکه چه چیزی را از خدا بخواهیم.

«حسن زرنوشه فراهانی» حافظ کل قرآن و استاد دانشگاه نیز در ارتباط زنده مجازی در این برنامه با بیان اینکه سعادتمند کسی است که در مسیر بندگی خدا باشد، به دعاهای ۴۴-۴۵ صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: این دعاها دعاهای شروع و وداع ماه مبارک است که شایسته است در این روز پایانی خوانده شود.

وی اظهار کرد: امام سجاد (ع) در این دعای وداع می‌فرماید «چه بسیارند آزاد شدگان در تو، چه خوشبخت است کسی که حرمت تو را رعایت می‌کند، اگر با تو وداع می‌کنم بخاطر خستگی و دل‌زدگی نیست بلکه بسیار هم شیرین و گوارا بود»

کسی که در این ماه مشغول بندگی خدا باشد از غضب خدا نجات می‌یابد

زرنوشه با اشاره به اثر ماه مبارک رمضان بیان کرد: کسی که در این ماه مشغول بندگی خدا باشد از غضب خدا نجات می‌یابد و به کامیابی و خوشنودی و رضای حق دست پیدا می‌کند.

گفتنی است؛ در این نشست‌ها با اجرای برنامه‌های متنوعی چون مسابقات قرآنی، معرفی کتاب‌های تربیتی، پیام قرآنی، آموزش نکات قرآن با عنوان «یک آیه، یک مهارت»، قصه‌های فکری و قرآنی، اجرای پویش «منم اومدم» (با دعوت از دوستان برای پیوستن به این محافل) و اعلام نفرات برتر مسابقات روزهای گذشته همراه بود

. محفل قرآنی بهار در بهار با قرائت سوره‌های نازعات، انس، حمد و شمس توسط محمد فلاح پور از قاریان برجسته بین‌ المللی قرآن کریم و ارتباط زنده مجازی با محفل قرآنی نهاد کتابخانه‌ه ای عمومی کشور به میزبانی کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی رشت برگزار شد.