سفیر فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار گیلان، کنسانتین آلکسیف را به عنوان سرکنسول جدید روسیه در رشت معرفی کرد

ندای گیلان:لوان جاگاریان بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه سرکنسول جدید روسیه در رشت اظهار کرد: امیدواریم حضور سرکنسول جدید در رشت موجب ارتقای همکاری لازم با مدیران استانی و سطح روابط دو کشور ایران و روسیه شود.

وی به سفر پوتین به ایران و دیدار وی با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: این ملاقات‌های صمیمی صفحه جدیدی در روابط دو طرف ایجاد کرده است.

سفیر روسیه در ایران از صدور 33 هزار و 500 روادید برای اتباع و گردشگران ایرانی در سال میلادی گذشته خبر داد و افزود: امیدواریم امسال با توجه به ممنوعیت سفر اتباع روسی به ترکیه و بلعکس تعداد روادید زیادی برای گردشگری ایران صادر شود.

وی افزایش صادرات به‌ویژه در بخش محصولات کشاورزی را مهم دانست و خاطرنشان کرد: صادرات میوه و سبزیجات از ترکیه ممنوع شده بنابراین فرصت خوبی برای افزایش حجم این محصولات از ایران است.

جاگاریان یادآور شد: امیدواریم به‌زودی با تصمیم‌های مثبت از طرف ایران و روسیه سطح صادرات بین این دو کشور افزایش یابد.

سرکنسول جدید روسیه در رشت نیز در جلسه مذکور برای توسعه روابط در بخش‌های مختلف اقتصادی، تجاری، گردشگری و … را اعلام کرد.

کنسانتین آلکسیف، یادآور شد: امیدواریم از ظرفیت بالای اقتصادی و فرهنگی موجود در گیلان در راستای تأمین منافع دو کشور بهره لازم را ببریم.

استاندار گیلان نیز در جلسه مذکور فضای اعتماد و تفاهم بین دو ملت ایران و روسیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت: برای سفر گردشگران گیلانی به روسیه و بالعکس آمادی لازم وجود دارد.

محمدعلی نجفی به برقراری پرواز تهران‌ـ آستراخان با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: پرواز رشت‌ـ‌آستراخان در دو دهه قبل برای مدت محدودی برقرار شد و مورد استقبال دو طرف قرار گرفت و اکنون در تلاش هستیم تا این پرواز از مسیر تهران‌ـ‌رشت‌ـ آستراخان برقرار شود.