شهردار رودسر از سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان برای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری رودسر برای سال آینده خبر داد .

به گزارش ندای گیلان،رضا زنده‌دل  در نشست با خبرنگاران شهرستان رودسر  اظهار داشت: نوار ساحلی، محله‌های شهری، بازار موقت و دائمی، رودخانه‌ها و میدان‌ها از ظرفیت‌های رودسر در بحث گردشگری و جذب توریست و مسافر باشد.

وی وضعیت درآمد شهرداری را مستلزم رونق اقتصادی شهر رودسر عنوان کرد و افزود: درآمد پایدار برای این شهرداری زمانی اتفاق می‌افتد که مردم دارای درآمد مکفی و توان پرداخت عوارض را داشته باشند تا مدیریت شهری هم بتواند در مقابل این پرداختی‌ها به مردم خدمات لازم ارائه دهد.

شهردار رودسر بر لزوم اجرای بازآفرینی شهری تأکید کرد و گفت: دولت برای اجرای این طرح اعتبارات خوبی در نظر گرفته تمام تلاش ما اجرای این طرح و جذب سهم قابل قبولی از این اعتبارات برای رودسر است.

وی از سرمایه‌گذاری هفت میلیارد تومان برای عملیاتی کردن پروژه‌های عمرانی و زیرساختی شهرداری رودسر برای سال آینده خبر داد و تصریح کرد: این پروژه‌ها شامل احداث دودهنه پل صیدر محله و بعثت، احداث دو پارک محله، اجرای فاز نخست آرام راه و پیاده راه‌سازی و آسفالت سطح خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر است.

زنده‌دل با اشاره به اهمیت بحث زباله را در سطح شهرستان رودسر بیان کرد: در حال حاضر هشت هزار تن زباله در محوطه کارخانه کمپوست رودسر دپو شده که به دلیل نداشتن زمینی مناسب برای دفن ریجکت این کارخانه امکان خروج آن به بیرون وجود ندارد.

وی از خرید یک قطعه زمین برای دفن ریجکتی های کارخانه کمپوست رودسر در اطراف این کارخانه خبر داد و افزود: اعتبار لازم برای انجام این پروژه لحاظ شده اما با اجرای این طرح مشکل زباله این شهرستان به‌صورت مقطعی حل خواهد شد و بیشتر از چهار سال پاسخ نخواهد داد.

شهردار رودسر بر لزوم نگاه ملی برای نجات از شرایط اسفناک زباله‌های این شهرستان تأکید کرد و گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت کنونی استان گیلان در خصوص مشکل زباله که شهرستان رودسر از آن مستثنا نیست نگاه ملی به این استان است.

وی با بیان اینکه کارخانه کمپوست تنها متعلق به شهر رودسر نیست و به همه شهرهای شرق گیلان تعلق دارد افزود: کارخانه استاندارد نیست و تا به امروز محلی برای دفن ریجکت این کارخانه در نظر گرفته نشده و هرجایی که پیشنهادشده با تبعات اجتماعی روبه‌رو بوده است.

زنده‌دل از بدهی 21 میلیارد تومانی شهرداری رودسر خبر داد و بیان کرد: 13 میلیارد از این بدهی مربوط به پیمانکاران، پنج میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و دو میلیارد و 600 میلیون تومان به پرسنل این شهرداری است.

وی با اشاره به نیروهای مازاد شهرداری رودسر تصریح کرد: در حال حاضر 280 نیرو در این شهرداری فعالیت می‌کنند که در خوش‌بینانه‌ترین حالت به 200 نفر نیاز است اما برای تعدیل نیرو هیچ برنامه‌ای ندارم و هیچ‌کس را بیرون نخواهم کرد چون تبعات اجتماعی به همراه دارد و تا زمانی که در این شهرداری حضور دارم برنامه‌ای هم برای ورود نیروی جدید ندارم.