سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار با حضور اردکانیان وارد مدار بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ندای گیلان،وحید خرمی، مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سد لاستیکی گالشکلام لنگرود با هزینه اجرائی ۲۰۰ میلیارد ریال در هفته دهم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران امروز با حضور اردکانیان، وزیر نیرو به بهره برداری رسید.

وی او افزود: هدف از احداث سد لاستیکی گالشکلام بهبود سطح زیر کشت حدود ۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی شالیزار‌های منطقه، جلوگیری از تداخل آب شور دریا با آب شیرین رودخانه در فصول کم آب، ایجاد دریاچه مصنوعی با هدف بهره برداری تفریحی و توریستی به طول ۴/۵ کیلومتر، ایجاد حوضچه مکش مناسب برای ایستگاه پمپاژ، تغذیه آب زیر زمینی و جمع آوری آب‌های زهکش مزارع و تثبیت بستر رودخانه و جلو گیری از کف کنی رودخانه است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، در خصوص مشخصات طرح سد لاستیکی گالشکلام لنگرود گفت: این سد با ارتفاع لاستیک ۲/۵ متر، طول تاج سر ریز لاستیک ۵۲/۵ متر و حجم مخزن ۲۸۰ هزار متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم سالیانه ۱/۱ میلیون متر مکعب ساخته شده است.

خرمی افزود: پویش #هر هفته_الف_ب_ایران، پویش ملی افتتاح و شروع عملیات اجرایی هفتگی طرح‌های بزرگ و مهم صنعت آب و برق است که از مهر ماه آغاز و تا پایان سال ۹۸ ادامه دارد و در این پویش قرار است تعداد ۲۲۷ پروژه به ارزش سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور افتتاح و بهره برداری برسد.

وی او تصریح کرد: با توجه به نیاز مبرم به کنترل آب‌های سطحی در یک برنامه کوتاه مدت، اقدام به ساخت ۱۱ سد لاستیکی در سطح استان کرده ایم که از این تعداد تا کنون ۳ سد لاستیکی دهنه سر در آستانه اشرفیه، پهلوان بست در لنگرود و باغبانان در شهرستان فومن به بهره برداری رسیده است.