محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیراً با واردات بی‌رویه گوشت از جمله اینکه در سال 93، بالغ بر 65 هزار تُن گوشت از جمله گوشت بوفالو و … بوده است و شایعات این بوده است که بسیاری از این گوشت‌ها استاندارد نبوده است.

ندای گیلان:محمد حسین قربانی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه اخیراً با واردات بی‌رویه گوشت از جمله اینکه در سال 93، بالغ بر 65 هزار تُن گوشت از جمله گوشت بوفالو و … بوده است و شایعات این بوده است که بسیاری از این گوشت‌ها استاندارد نبوده است.

قربانی گفت: از طرفی دیگر با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام مواجه هستیم که این عوامل همه مزید بر علت است که پیشنهاد می‌شود بحث نظارت اصلی را باید سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی به اتفاق انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیشنهاد این است که سازمان دامپزشکی ادغام شود و زیر نظر وزارت بهداشت باشد و این نظر غیر کارشناسی نیست.

قربانی عنوان کرد: متاسفانه به دلیل نبود امکانات کافی از جمله آزمایشگاه مرجع و نبود کارشناسان در سازمان دامپزشکی؛ این سازمان نمی‌تواند رسالت خود را به درستی انجام دهد و این پیشنهاد ما است و نیازمند کار کارشناسی است و ما آمادگی داریم تا پاسخگوی این پیشنهادها هم باشیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سازمان دامپزشکی زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار بگیرد نظارت‌ها و فعالیت‌ها بهتر خواهد شد.