سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در امور مختلف به ویژه خیریه‌ها، محیط زیست و آموزش‌های مهارتی به بخش‌های نیازمند جامعه می‌تواند زمینه‌ساز تحولات اساسی در حوزه فرهنگ سازی‌ها شود.

ندای گیلان:یونس رنجکش در نشست مشورتی با نمایندگان و مدیران عامل جمعی از سازمان‌های مردم نهاد استان گیلان، گفت: با توجه به اینکه امسال به نام دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده، این یک فرصت مناسبی است تا بتوانیم در عمل همدلی و همراهی‌ها را بین مردم و دولت به واسطه ظرفیت‌هایی مثل سازمان‌های مردم‌نهاد تحقق بخشیم.

به گفته دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های مردم نهاد گیلان، سال جدید را به پشتوانه نامگذاری مقام معظم رهبری به تعبیری باید سال مشارکت‌های اجتماعی نامید.

وی، یادآور شد: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بازوان جدی برای کمک به دولت می‌توانند با ارائه طرح‌ها و برنامه‌ای منطبق با زمینه‌های فعالیت خود در جهت افزایش مشارکت‌های مدنی و رفع نگرانی‌های اجتماعی و فرهنگی و کمک به توسعه جامعه تاثیرگذار  باشد.

رنجکش اضافه کرد: اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان، از سازمان‌های مردم نهاد این استان می‌خواهد تا برنامه‌های خود را در زمینه توسعه اجتماعی در قالب‌های مختلف پژوهشی، همایش، نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های میدانی ارائه تا از آنها حمایت شود.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان تاکید کرد: حضور فعال سازمان‌های مردم‌نهاد در امور مختلف به ویژه خیریه‌ها، محیط زیست و آموزش‌های مهارتی به بخش‌های نیازمند جامعه می‌تواند زمینه‌ساز تحولات اساسی در حوزه فرهنگ سازی‌ها شود.

وی، گفت: سیاست‌های استاندار گیلان، نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از مشارکت‌های مدنی بر پایه حضور مستمر و قدرتمند سازمان‌های مردم نهاد در بخشه‌ای مختلف است که اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان هم در پیروی از این سیاست‌ها گام بر می‌دارد.

رنجکش، خواستار حضور با برنامه سازمان‌های مردم‌نهاد در مشارکت‌های اجتماعی و تقویت کمیته‌های تخصصی و همراهی با خانه سازمان‌های غیر دولتی استان توسط این تشکل‌ها شد.

رنجکش، افزود: سازمان‌های مردم‌نهاد باید با نگاه توانمندسازی خود و دیگران وارد میدان عمل شوند و ایده‌های خود را در کمیته‌های تخصصی پروش دهند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری گیلان اظهار کرد: در این استان، هیچ محدودیتی برای حضور علاقمندان به فعالیت‌های اجتماعی قانونمند و ثبت سازمان‌های مردم نهاد وجود ندارد اما باید مرز فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مشخص و از آغشتگی فعالیت‌های اجتماعی با سایر بخش‌ها به منظور جلب اعتماد عمومی و صیانت از آن پرهیز شود.

در این جلسه نمایندگان 20 تشکل اعم از خانه خیرین ، خانه سازمان‌های غیر دولتی و فعالان حوزه‌های محیطزیست، خیریه، آسیب‌های اجتماعی و مددکاری حضور داشتند که هر یک از حاضران دیدگاه‌های خود را در خصوص برنامه‌های سال جاری و اولویت‌های آن در گیلان ارائه کردند.