معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان ، ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را عامل اصلی خسارت های ناشی از سیل در تالش دانست و گفت: شهرداران و دهیاران از تجاوز به حریم رودخانه ها جلوگیری کنند.

به گزارش ندای گیلان،محمود قاسم نژاد  در جلسه بررسی مشکلات سیل تالش که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد بر امدادرسانی و حل مشکلات مردم در مناطق سیل زده تاکید کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، ساخت و ساز در حریم رودخانه ها را عامل اصلی خسارت های ناشی از سیل در تالش دانست و افزود: شهرداران و دهیاران از تجاوز به حریم رودخانه ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در حریم رودخانه یک بخش به صورت آگانه و یک بخش دیگر به صورت ناآگانه انجام می شود، تصریح کرد: دستگاه های مرتبط به ساخت و ساز در حریم رودخانه ها نظارت داشته باشند.

قاسم نژاد خاطرنشان کرد: به قوانین ساخت و ساز و اصول فنی باید پایبند باشیم تا آسیب ها کاهش یابد و شاهد  اتفاقات تلخ نباشیم.

معاون استاندار گیلان به نقش آموزش در مقابله با بلایای طبیعی اشاره کرد و گفت: آموزش مردم در کاهش آسیب های ناشی از حوادث طبیعی تاثیرگذار است.

تخریب ۱۰۰ درصدی ۱۰ واحد مسکونی در تالش

«محمد اکبرزاده» نیز در این جلسه،اظهارکرد: ۲۰۰ واحد مسکونی در تالش دچار آبگرفتگی کامل و ۱۰ منزل مسکونی نیز تخریب شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان به مسدود شدن جاده‌های ارتباطی بیش از یکصد روستا در شهرستان تالش اشاره کرد و گفت: ۲۵ کیلومتر از طول معابر روستایی دچار آسیب شده است.

/شبستان