رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: ریخت و پاش زباله در نوار ساحلی گیلان به عنوان پدیده‌ای زشت و بد منظر از معضلی بزرگ محیط زیست به شمار می‌رود.

به گزارش ندای گیلان: رییس حفاظت محیط زیست آستانه اشرفیه گفت: ریخت و پاش زباله در نوار ساحلی گیلان به عنوان پدیده‌ای زشت و بد منظر از معضلی بزرگ محیط زیست به شمار می‌رود.
طرح‌های سالم‌سازی دریا در مناطق لله وجه سر، عسگرآباد، امیرکیاسر و بندر کیاشهر به مناسبت روز ملی دریای کاسپین توسط جمعی از دوستداران محیط زیست از زباله پاکسازی شد .
ابراهیم غلامی که به همراه پرسنل این اداره در پاکسازی سواحل حضور داشت، گفت: دریای کاسپین میراث مشترک نسل‌های دیروز و امروز و فرداست که در قبال تمام سخاوتمندی‌هایش انتظاری جز مهربانی در حقش ندارد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه ریخت و پاش زباله در تمام نوار ساحلی استان گیلان به عنوان پدیده‌ای زشت و بد منظر همواره به عنوان معضلی بزرگ به شمار می‌رود که کام مسافران و استفاده کنندگان از این نعمت خدادادی را تلخ می‌کند و چهره محیط زیست استان گیلان و نوار ساحلی را زشت می‌کند.
غلامی افزود: در روز ملی دریای کاسپین سعی بر این داریم که به خودمان یادآوری کنیم که دریا از ماست و باید همچون خانه خود در نظافت و پاکیزگی آن کوشا باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست آستانه به عنوان دبیر کمیته پسماند شهرستان وظیفه نظارت بر حسن انجام وظایف محوله در حوزه مدیریت پسماند را بر عهده دارد و از دهیاری‌ها و بخشداری و شهرداری انتظار دارد در زمینه مدیریت پسماند خصوصا در نوار ساحلی جدیت و تلاش بیشتری را از خود نشان دهند/ ایسنا