روز گذشته سه شنبه نهم تیر ماه دمای هوای تهران از مرز ۴۰ درجه سانتیگراد عبور کرد و همزمان با گرمای شدید هوا اولین رکورد مصرف برق تابستانی هم به ثبت رسید. گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که روز گذشته اوج پیک روزانه مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۰۶ بعد از […]

روز گذشته سه شنبه نهم تیر ماه دمای هوای تهران از مرز ۴۰ درجه سانتیگراد عبور کرد و همزمان با گرمای شدید هوا اولین رکورد مصرف برق تابستانی هم به ثبت رسید.

گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران نشان می دهد که روز گذشته اوج پیک روزانه مصرف برق کشور در ساعت ۱۴:۰۶ بعد از ظهر و با مصرف نزدیک به ۴۹ هزار مگاوات به ثبت رسیده است.

بر این اساس در ساعت ۱۴:۰۶ روز گذشته سه شنبه نهم تیر ماه در حالی که حدود ۴۸ هزار و ۷۳۸ مگاوات اوج مصرف برق کشور بوده که پیک مصرف برق شبانه در ساعت ۲۱:۱۹ دقیقه و به میزان ۴۶ هزار و ۸۴۹ مگاوات به ثبت رسیده است.

از سوی دیگر میزان ذخیره برق نیروگاه‌ها روز گذشته حدود  یکهزار و ۲۹۹ در ساعات روز و ۹۳۲ مگاوات در ساعت شب بوده و حجم مبادلات برق با کشورهای همسایه به حدود یکهزار و ۷۸۱ مگاوات رسید.

روز گذشته ایران حدود یکهزار و ۴۲۰ مگاوات برق به کشورهایی همچون عراق، اقلیم کردستان عراق، پاکستان، ترکیه و افغانستان صادر کرده و حدود ۳۶۱ مگاوات برق از ارمنستان و ترکمنستان وارد کشور شد.

علاوه بر این با وجود ثبت یک رکورد جدید مصرف برق، روز گذشته صنایع کشور بالغ بر سه هزار و ۲۵۶ مگاوات برق مصرف کرده اند.

در این بین آمارهای وضعیت آب و هوا در کشور نشان می‌دهد که با آغاز هفته جدید، جبهه هوای گرم و سوزان تابستانی به تهران و برخی از استان‌های کشور وارد می شود و پیش بینی می‌شود دمای هوای تهران تا ۴۲ درجه سانتیگراد گرم شود.

ورود جبهه هوای گرم تابستانی به کشور از هفته آینده در حالی به وقوع می پیوندد که هم اکنون متوسط مصرف برق در ساعات پیک تا سطح ۴۹ هزار مگاوات افزایش یافته است و حتی روز گذشته در برخی از نقاط تهران شاهد خاموشی‌های پراکنده برق بوده ایم.