معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به فوت ۵۳ بیمار کرونایی طی شبانه روز گذشته، گفت: این تعداد فوتی در استان گیلان بی سابقه بوده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، آبتین حیدرزاده با اشاره اینکه رکورد زنی‌های کرونا در استان گیلان ادامه دارد، اظهار کرد: تعداد فوتی‌های ۲۴ ساعت گذشته گیلان بر اثر کرونا بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته متأسفانه ۵۳ شهروندان گیلانی جان خود را به واسطه کرونا از دست داده‌اند، گفت: آمار بستری‌های کرونایی نیز همچنان بالا است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه هم اکنون هزار و ۸۵۶ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: از این تعداد ۳۳۷ بیمار جدید و در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۲۶۰ بیمار کرونایی نیز بد حال هستند، اضافه کرد: از این تعداد ۲۶ نفر در شبانه روز گذشته در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و تخت‌های آی سی یو بیمارستان‌های گیلان نیز پُر است.

حیدرزاده با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: تنها راهکار مقابله با کرونا رعایت شیوه نامه‌ها، استفاده از ماسک، عدم حضور در تجمعات و دورهمی ها و رعایت فاصله اجتماعی است.