معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۴۱۶ نفر طی شبانه روز گذشته در بیمارستان های گیلان رکورد بستری های روزانه، در ماه های اخیر شکسته شد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،آبتین حیدرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه رکورد بستری تعداد بیماران کرونایی در یک شبانه روز در استان گیلان شکسته شد، افزود: در شبانه روز گذشته ۴۱۶ بیمار جدید نیازمند به بستری در مراکز درمانی استان پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های استان گیلان تکمیل شده است، افزود: با این تعداد بیمار بستری مجموع بستری‌های کرونایی گیلان به هزار و ۶۴۵ نفر رسیده که بی سابقه است.

حیدرزاده با اشاره به اینکه متأسفانه فوت‌های کرونایی در گیلان همچنان دو رقمی هستند، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۸ بیمار دیگر جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بد حال کرونایی نیز به ۳۰۶ نفر رسیده است، اضافه کرد: تعدادی از این بیماران منتظر خالی شدن تخت‌های بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شیوع کرونا در استان افسار گسیخته شده است، تأکید کرد: ابتلاها بیشتر خانوادگی شده است.

وی از شهروندان گیلانی خواست با توجه به اینکه گونه جدید دلتا سرایت بیشتر و قدرت کشندگی بالاتری دارد از حضور در اماکن شلوغ و پر تردد، دورهمی ها و اجتماعات جدا خودداری کنند.

حیدرزاده تأکید کرد: همه شهروندان اعم از افراد که واکسن دریافت کرده اند و افرادی که هنوز واکسن نزده اند باید از ماسک استفاده کنند.