حجم معاملات صورت گرفته در تالار اختصاصی بورس كالای منطفه آزاد انزلی كه از ۲۶ مرداد ماه سال جاری با حضور مدیران عالی كشوری و استانی شروع به فعالیت نمود، به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

حجم معاملات صورت گرفته در تالار اختصاصی بورس كالای منطفه آزاد انزلی كه از ۲۶ مرداد ماه سال جاری با حضور مدیران عالی كشوری و استانی شروع به فعالیت نمود، به بیش از ۲۰۰ هزار تن رسیده است.
 
 به گزارش ندای گیلان، عمده‌ترین محصولات عرضه و معامله شده، ظرف شش ماه از شروع فعالیت نخستین بورس كالای مناطق آزاد كشور در منطقه آزاد انزلی مشتمل بر مواد پتروشیمی نظیر پلی اتیلن، پلی استایرن و قیر است كه علاوه بر این مواد شیمیایی نظیر اوره گرانوله، گوگرد، آمونیاك، اسید سولفوریك، جوش شیرین، كریستال ملامین، دی اتانول دی آمین و گلایكول و كشاورزی شامل ذرت، گندم جو، شكر، سویا و كنجاله سویا، نیز در آن معامله شده است.
 
تالار اختصاصی بورس كالای منطقه آزاد انزلی كه با همكاری‌های بورس كالای ایران به عنوان نخستین تالار بورس كالای مناطق آزاد شروع به فعالیت کرده، امكان معامله تمامی كالاها و محصولاتی كه در بورس كالای كشور مورد معامله قرار می گیرد، وجود دارد.
 
هم اكنون ۴ كارگزار در این تالار، مشغول به خدمات دهی به سرمایه گذاران استانی و كشوری بوده كه با عنایت به ظرفیت‌ها و امكانات ایجاد شده از سوی این سازمان، بورس كالای منطقه آزاد انزلی ظرفیت استقرار و فعالیت ۱۰ شركت كارگزار بورس كالا را به صورت همزمان دارا  است.
 
تالار بورس كالای ایران در منطقه آزاد انزلی، حلقه تكمیل كننده روند طی شده از سوی این سازمان در جهت رونق فضای كسب و كار اقتصادی در محدوده منطقه با هدف تثبیت و شفافیت مبادلات تجاری و حذف واسطه های تجاری به منظور ایجاد یك مزیت رقابتی، شروع به فعالیت کرده است و همچنین مذاكرات و اقدامات سودمندی از سوی این سازمان برای اتصال این بورس به بورس كالا كشورهای حاشیه دریای خزر و كشور بلاروس انجام گرفته است
 
تا كنون تعداد زیادی از تولیدكنندگان صنعتی استان گیلان مواد اولیه مورد نیاز خود را از طریق تالار اختصاصی بورس كالای منطقه آزاد انزلی تأمین کرده‌اند و طبق توافقات صورت گرفته، اتحادیه دامداران و مرغ داران استان نیز مواد مورد نیاز خود را از این تالار خریداری و عرضه می كنند.