فرزام پوررمضان با اشاره به برنامه‌های شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تولید تخم نوغان از برنامه‌های مهم این شرکت است.

ندای گیلان:فرزام پوررمضان با اشاره به برنامه‌های شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم اظهار کرد: کاهش هزینه‌های تولید تخم نوغان از برنامه‌های مهم این شرکت است.

وی با بیان اینکه تولید باکیفیت تخم نوغان امری بسیار است، افزود: تخم نوغان قابلیت صادرات دارد و با کشورهای تاجیسکتان، ترکمنستان و… صادرات داشتیم ضمن اینکه 60 درصد پیله تر در گیلان تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران با بیان اینکه یک‌هزار و 200 کارخانه ابریشم‌چی در امر تولید نخ فعالیت می‌کند، تصریح کرد: افزایش کارگاه‌های سنتی و صنعتی تولید نخ ابریشم از دیگر برنامه‌ها است.

وی تولید نهال با مشارکت بخش‌خصوصی را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: از سال‌های گذشته تولید نهال‌های توت به 11 هزار هکتار رسیده و در برنامه زمان‌بندی ما ترویج و توسعه این نهالستان به 14 هزار هکتار است.

پوررمضان قیمت هر جعبه تخم نوغان را 7 هزار و 500 تومان عنوان کرد و گفت: این نرخ سال‌هاست که تغییری نیافته و بیمه آنها نیز 4 هزار و 500 تومان سهم نوغاندار است.

وی حمایت از نوغانداران را از جمله برنامه‌های مهم ذکر کرد و یادآور شد: در تلاش هستیم هزینه‌ها را به بخش تحقیقات ببریم و این موضوع با رویکرد مثبتی دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت سهامی پرورش کرم ابریشم ایران درباره واردات تخم نوغان خاطرنشان کرد: در تولید تخم نوغان خودکفا هستیم و واردات نداریم.

وی یادآور شد: در یک برنامه‌ زمان‌بندی پنج ساله تلاش می‌کنیم تولید تخم نوغان را به 200 هزار جعبه برسانیم و سال گذشته تولید 32 هزار جعبه تخم نوغان را حفظ کردیم.

پوررمضان اقتصادی کردن تولید تخم نوغان را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و متذکر شد: نوغانداری در صنعت گیلان جاری است و با همکاری همگان تلاش می‌کنیم آن را به جایگاه اصلی خود برسانیم.