در استان میسان در جنوب شرق عراق نیز تظاهرات‌کنندگان سبب بسته شدن ساختمان شرکت نفت میسان، میدان نفتی البزرکان و پالایشگاه نفتی میسان شدند و کارمندان را از رفتن به محل کارشان بازداشته‌ و اعلام شورش کرده‌اند.
به گزارش ندای گیلان،در روز دهم اعتراضات عراق جمعی از تظاهرات‌کنندگان برای فشار بیشتر بر دولت، میادین نفتی و پل‌های ارتباطی را هدف خود قرار داده‌اند. بر خلاف بغداد که شاهد دخالت نیروهای امنیتی و بازگشایی خیابان‌های اصلی بود، نیروهای امنیتی و ارتش این کشور در استان‌های جنوبی و مرکزی اقدام خاصی علیه معترضان انجام نداده‌اند. از شش روز گذشته تاکنون برخی از معترضان مقابل بندر ام القصر جنوبی و شمالی استان بصره تجمع و همچنین راه‌های منتهی به میدان نفتی مجنون را نیز مسدود کرده‌اند.میدان نفتی مجنون واقع در جنوب عراق سومین میدان بزرگ نفتی جهان است که ذخایر آن به 12.6 میلیارد بشکه می‌رسد.
به نوشته آناتولی، در استان میسان در جنوب شرق عراق نیز تظاهرات‌کنندگان سبب بسته شدن ساختمان شرکت نفت میسان، میدان نفتی البزرکان و پالایشگاه نفتی میسان شدند و کارمندان را از رفتن به محل کارشان بازداشته‌ و اعلام شورش کرده‌اند.در استان واسط در شمال استان میسان نیز تظاهرات‌کنندگان چند پل ارتباطی مهم را مسدود کرده‌ و کارمندان دولتی را از رفتن به محل کارشان بازداشته‌اند. مقامات محلی هنوز به اقدامات تظاهرات‌کنندگان واکنشی نشان نداده‌اند.
در پی بسته شدن میدان‌های نفتی و تاسیسات انرژی، ثامر الغضبان وزیر نفت و معاون نخست وزیر هشدار داد که بستن تاسیسات انرژی به مردم آسیب خواهد رساند.در همین زمینه، ثامر الغضبان در گفت‌وگو با تلویزیون رسمی عراق گفت: «هر گونه توقف در روند تولید گاز در نیروگاه‌های گازی «الرمیله» را متوقف خواهد ساخت این نیروگاه ۱۴۰۰ مگاوات از برق عراق را تولید می‌کند».
وزیر نفت عراق ادامه داد: هر گونه اختلال در روند کاری میدان‌های نفتی گازرسانی را با مشکل مواجه خواهد ساخت.شدت گرفتن تظاهرات عراق، عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور را یک‌شنبه‌شب بر آن داشت تا از تظاهرات‌کنندگان بخواهد که اجازه دهند با باز شدن مسیرهای اصلی، زندگی روزمره مردم در بغداد و دیگر شهرها به حال عادی بازگردد.نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای به مردم گفت که «یک ماه است، مدارس و دانشگاه‌های عراق بسته است و منافع کشور [زیان دیده است] اکنون وقت آن رسیده که زندگی به حال عادی بازگردد و جلوی تمام این آتش‌زدن‌ها و تجاوزها گرفته شود… به خطر انداختن منافع نفتی عراق و بستن راه‌های منتهی به بندرها، میلیاردها [دینار] خسارت به بار آورده است».
افشای توطئه امارات برای
 بی‌ثبات کردن عراق
«شیخ قیس الخزعلی» که یک ماه قبل از آغاز تظاهرات اول اکتبر، با پیش بینی دقیق این تظاهرات و اهداف آن، همه را شگفت زده کرده بود، یک شنبه شب گذشته برخی رسانه های داخلی عراق با او دیدار کردند تا از جزئیات اطلاعات او در خصوص توطئه ای که برای عراق چیده شده است، مطلع شوند.
وی گفت: رژیم صهیونیستی و شیخ نشین امارات متحده عربی مهم ترین صحنه گردانان این توطئه بزرگ علیه عراق هستند و جزئیات دقیق آن را در اختیار مقامات مسئول در دولت عراق قرار داده است.الخزعلی خاطرنشان کرد که آمریکا در این توطئه نقش دارد اما نقش آن کمتر از رژیم صهیونیستی است.وی فاش ساخت که هم اینک رژیم صهیونیستی دارای سه پایگاه مهم یکی در اربیل، دومی در سلیمانیه و سومی در فرودگاه بین المللی بغداد به همراه پایگاه های آمریکایی است.
به گفته وی، یکی از سران سه گانه عراق (رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس پارلمان) در اجرای این توطئه همکاری می کند.الخزعلی توضیح بیشتری در این خصوص نداد. الخزعلی اضافه کرد که افراد طرد شده از جریان های سیاسی معروف به دلیل منابع مالی هنگفتی که دارند برخی از عناصر را در جامعه عراق به این شبکه جذب کرده است و همین ها هستند که دست به خشونت، تخریب و حمله به مقرهای حشد الشعبی و گروه های مقاومت می زنند و فرماندهان حشد الشعبی را به بدترین شیوه به قتل می رسانند.وی هدف این توطئه را کشاندن الحشد الشعبی به رویارویی با تظاهرکنندگان دانست تا در نهایت این تشکیلات مردمی را به کشتار مردم عراق متهم کنند.