رهبر کره شمالی زنده است/حضور «اون»برای افتتاح یک کارخانه +تصاویر

  پرینت
رهبر کره شمالی زنده است/حضور «اون»برای افتتاح یک کارخانه +تصاویر
شناسه خبر : 127110 | تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۲۰ |
رهبر کره شمالی پس از ۲۰ روز غیبت در مراسمی که برای تکمیل کارخانه کود در شهر سانچون استان فویونگان جنوبی برگزار شده بود، حضور یافت.
به گزارش ندای گیلان: خبرگزاری یونهاپ گزارش داد رهبر کره شمالی بامداد شنبه پس از ۲۰ روز برای اولین بار در انظار عمومی ظاهر شده است.

رهبر کره شمالی پس از ۲۰ روز غیبت در مراسمی که برای تکمیل کارخانه کود در شهر سانچون استان فویونگان جنوبی برگزار شده بود، حضور یافت.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بامداد شنبه گزارش داد «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پس از ۲۰ روز شایعات گسترده درباره مرگ احتمالی وی، در انظار عمومی ظاهر شده است.

 

در همین باره ایرنا گزارش داد: به نوشته یونهاپ، تلویزیون دولتی کره شمالی رهبر این کشور را در مراسم افتتاح یک کارخانه کود در سونچون در استان پیونگان جنوبی نشان داده است.

غیبت رهبر کره شمالی در حالی وارد بیستمین روز خود شده بود که شایعات در مورد وضعیت سلامتی وی از یک سو و نگرانی‌ها در مورد جانشینی او از سوی دیگر بالا گرفته بود.

کیم برای آخرین بار ۱۱ آوریل (۲۳ فروردین) در نشست سیاسی هیات حاکمه حزب کارگران کره شمالی دیده شده بود. رسانه‌های دولتی این کشور از آن تاریخ تاکنون اگرچه گزارش‌هایی در مورد اداره امور مملکت و ارسال پیام کیم به رهبران خارجی پخش کرده‌اند، اما هیچ عکس یا ویدئوی جدیدی از وی نشان نداده بودند.

گمانه زنی‌ها در مورد سلامتی کیم از عدم حضور وی در مراسم کلیدی بزرگداشت ۱۰۸ امین سالگرد تولد «کیم ایل سونگ» پدر بزرگ او و بنیانگذار این کشور آغاز شد. وی پس از تصدی مقام رهبری کره شمالی در اواخر سال ۲۰۱۱ میلادی، از حضور در این مراسم که هر سال ۱۵ آوریل (۲۷ فروردین) برگزاری می شود چشم‌پوشی نکرده بود.

این شایعه پس از گزارش هفته گذشته سی‌ان‌ان که با استناد به اظهارات یک مقام آمریکایی مدعی شده بود واشنگتن بر اساس اطلاعات دریافتی از جاسوس‌هایش پی برده است که کیم پس از یک عمل جراحی «در معرض خطر جدی» قرار گرفته است بالا گرفت، سایر رسانه های خارجی هم بعد از این گزارش، گزارش‌های مشابهی ارائه دادند.

رسانه های دولتی کره شمالی مانند روزنامه “رودونگ سینمون” و خبرگزاری رسمی این کشور، همچنان به دور از این شایعات، اخبار و داستان‌های معمول مانند ارسال نامه‌های دیپلماتیک کیم به سران کشورهای خارجی و ارسال هدایا از سوی او به شهروندان را پوشش می‌دادند.

مقامات کره جنوبی گمانه‌زنی‌ها درباره مشکلات مربوط به سلامتی کیم را رد کرده و گفته بودند هیچ نشانه غیرمعمولی مبنی بر اینکه ممکن است رهبر کره شمالی دچار مشکل شده باشد، شناسایی نشده است و به عقیده آنها وی در منطقه ساحل شرقی وونسان اقامت دارد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
جهان به زودی با یک سلاح استراتژیک جدید روبرو می‌شود
اعدام رئیس مرکز نگهداری از لاک پشت‌ها پس از بازدید “کیم جونگ اون”
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه بسته شده است.