رئیس شورای شهر رشت گفت: ایجاد فضای سبز درون شهری به منظور بهره مندی شهروندان جزو وظایف شهرداری ها است و برای جلوگیری از استفاده ناصحیح از چنین مکان هایی توسط برخی از افراد نیازمند همکاری و همراهی دیگر دستگاه ها هستیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا با حضور در جمع جمعیت مطالبه گران حقوق مردمی در مسجد چهل تن رشت اظهار کرد: حضور در بین مردم و پاسخگو بودن درباره مشکلات و دغدغه هایشان را جزو وظایف شورا می دانیم و معتقدم حضور در این نشست ها و بهره مندی از نظرات مختلف در چنین جمع هایی ، برکت و رضایت خداوند متعال را بهمراه دارد.

وی با تاکید به اینکه آمادگی حضور در تمامی محلات و مساجد سطح رشت را داریم افزود: از این بابت هیچ محدودیتی وجود ندارد و با تمام توان پاسخگوی شهروندان رشت در راستای رفع مشکلاتشان هستیم .
رئیس شورای شهر رشت به دغدغه یکی از حضار پیرامون وضعیت نامطلوب در برخی از پارکهای سطح رشت اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک و فضاهای تفریحی…. در شهر به منظور بهره مندی شهروندان از آن ها ، جزو وظایف شهرداری ها است و برای جلوگیری از استفاده ناصحیح و ناثواب از چنین مکان هایی توسط برخی از افراد ، نیازمند همکاری و همراهی دیگر دستگاه ها هستیم.
 کارگرنیا با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور و هیات دولت به رشت و گیلان تصریح کرد: بنده و شهردار رشت در بازدید در محله سیاه اسطلخ و سلیمانداراب رشت همراه آیت الله رئیسی و در بازدید از لندفیل سراوان و رودخانه زرجوب نیز در کنار وزیر کشور حضور داشتیم .
وی با تاکید به اینکه رئیس جمهور نسبت به مشکلات و رفع آن ها حساسیت ویژه ای دارد بیان کرد: خوشبختانه پس از انجام بازدیدها از وضعیت رودخانه ها و سرازیری فاضلاب به درون آن ها اعتبار ۵۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل فاضلاب و رودخانه ها اختصاص داده شد .
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه رفع مشکل فاضلاب رشت طبق برآورد سازمان آبفا به چند برابر اعتبار تخصیصی نیاز دارد افزود: استمرار اختصاص اعتبار توسط دولت می تواند مشکل گشای این موضوع باشد و امید داریم این اتفاق در همین دولت رقم بخورد.
کارگرنیا با انتقاد از بی توجهی به وضعیت نامطلوب رودخانه های رشت در گذشته گفت: درگذشته نیز پنجاه میلیارد تومان اعتبار توسط دولت پیشین به منظور احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اختصاص پیدا کرده بود و این اعتبار در نهایت همچون گوشت قربانی در بین برخی از دستگاه ها تقسیم و عملا اقدام موثری در این راستا مشاهده نشد و امیدواریم این بار شاهد چنین اقداماتی نباشیم و با عزمی جدی و راسخ احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب رقم بخورد.
کارگرنیا با انتقاد از بی توجهی نسبت به وضعیت رودخانه های رشت در ادوار گذشته گفت: در سفر هیات دولت پیشین نیز پنجاه میلیارد تومان اعتبار به منظور احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت اختصاص پیدا کرده بود و این اعتبار در نهایت همچون گوشت قربانی در بین برخی از دستگاه ها تقسیم و عملا اقدام موثری در این راستا مشاهده نشد و امیدواریم این بار شاهد چنین اقداماتی نباشیم و با عزمی جدی و راسخ احیای رودخانه های گوهررود و زرجوب رقم بخورد.
رئیس شورای شهر رشت به آغاز پروژه رینگ ۹۰ متری در رشت اشاره کرد و گفت: متاسفانه سالهاست که پیرامون بازگشایی معابر در رشت به خوبی اقدام نشده ، بلوار شهید احسانبخش که در چند سال گذشته فاز اول آن از میدان بسیج به خیابان تختی بطول حدود ششصد متر که توجیه اقتصادی بیشتری برای سرمایه گذار داشت، اجرا و به بهره برداری رسید. ادامه آن می بایست به معلم متصل می شد. متاسفانه بیش از ده سال است که رها شد.
خیابان هشت دی نیز یکی دیگر از محدود بازگشایی هایی بود که پس از حدود بیست سال با نواقصی اخیرا به بهره برداری رسید در مجموع تاثیری در کاهش بار ترافیکی حاکم بر رشت نداشتند.
کارگرنیا با تاکید به اجرای چند پروژه بزرگ در زمان فعالیت شورای ششم رشت بیان کرد: قصد داریم دو الی سه پروژه بازگشایی معابر اصلی تاثیر گذار با هدف کنترل و کاهش بار ترافیکی رشت را در دوران فعالیت شورای ششم اجرا کنیم از جمله شروع عملیات اجرایی کمربندی دورشهر پروژه رینگ ۹۰ متری، فاز اول آن را از میدان گیل تا مسکن مهر نیز در سال ۱۴۰۱ در دستور کار شهرداری رشت قرار داده ایم.