برای رسیدن به اهداف بلند می بایست تحمل مشکلات را داشت و با خوشگذارنی و ناز و تنعم نمی شود به اهداف بلند رسید.

ندای گیلان: آیت الله زین العابدین قربانی با بیان اینکه رسیدن به مقام های علمی بلند بسیار سخت است، تصریح کرد: اگر کسی می خواهد به یک مقام علمی ارجمند نائل شود باید بی خوابی ها بکشد و استراحت را از خود دور کند و تحمل مقاومت کند چراکه بی رنج گنج میسر نمی شود.
وی یادآور شد: در مسائل سیاسی هم معمولاً بدون تلاش و بدون تحمل رنج رسیدن به قله سعادت مقدور نیست.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به مشکلاتی که حضرت امام خمینی متحمل شدند، خاطرنشان کرد: ما مراجع زیادی داشتیم و داریم ولی هیچ کدام جای امام خمینی (ره) را نمی گیرند چراکه هفده سال در راه هدف و آرمان خود تلاش کردند، زندان رفتند و رنج های فراوان دیدند.
قربانی با بیان اینکه انقلاب ما می خواست دینداری را در دنیا به وجود بیاورد، اظهار کرد: امروزه کشورهایی که ندای آزادی را در جهان سر می دهند آلوده و وابسته به این و آن هستند.
وی ادامه داد: انقلاب ما انقلابی بود که بر اساس توحید و نبوت و امامت بود و ما در چهاچوب ولی فقیه حرکت کردیم. لذا عزیزان ما که به زندان یا اسارت رفتند و آزارهای بسیار را دیدند از آرمان خود دست نکشیدند.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شب سخت تمام شد و آزادگان به کشور بازگشتند، تصریح کرد: گاهی اوقات تحمل شنیدن این آزار و شکنجه ها دشوار است تا چه برسد به اینکه خود آدم این شکنجه ها را ببیند.
قربانی با اشاره به گلایه آزادگان از نحوه استفاده از امکانات نظام از مسئولین خاطرنشان کرد: بعضی از آزادگان و بستگانشان هنوز از نعمت های نظام برخوردار نیستند. کسانی که برای انقلاب سرمایه گذاری کرده اند حال از انقلاب و نظام بهره نمی برند.
وی با بیان اینکه جانبازان و آزادگان بخاطر دین از انقلاب حمایت کردند، افزود: از این به بعد نیز در راه دین و خدا هر آنچه را که داریم خواهیم داد.
مدیر کل بنیاد امور ایثارگران استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه 2 هزار و 647 آزاده در سراسر استان گیلان دارد، اظهار کرد: رشت با 1 هزار و 96 نفر بالاترین آمار آزادگان را در شهرستان های گیلان به خود اختصاص داده است.
ابراهیم طاهرنژاد با اشاره به شهادت 13 نفر از جانبازان آزاده تصریح کرد: تقریباً بالای 95 درصد آزادگان، جانبازانی هستند که مجروحیت آنان یا در طول اسارت بوده یا قبل از اسارت مجروح شده بودند.
در پایان دو تن از آزادگان سرافراز به بیان خاطرات خود و رنج و مشقت هایی را که در طول اسارت متحمل شده بودند پرداختند./خزر آنلاین