فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تمام مشکلات در مسیر مقاومت برطرف می‌شود گفت: سیره آزادگان مقاومت و استقامت است و این امر باید در انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند.

ندای گیلان: سردار محمد عبدالله‌پور عصر امروز در مراسم نکوداشت سالروز ورود آزادگان با تبریک میلاد فاطمه معصومه (س) و گرامیداشت ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی اظهار کرد: ایثارگران، شهدا، آزادگان و جانبازان آن‌گونه که شایسته است در جامعه شناخته شده نیستند.

وی امنیت نظام اسلامی را به برکت شهدا عنوان کرد و افزود: امروز مدیریت کشور به دست شهداست و شهیدان بسیاری از مشکلات نظام اسلامی را برطرف می‌کنند.
عبدالله‌پور با تأکید بر تکریم جانبازان و آزادگان در جامعه، بیان کرد: ارزش آزادگان بسیار است اما برخی تنها در الفاظ از آن استفاده می‌کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان، دوران اسارت را سخت خواند و تصریح کرد: تمام افراد می‌دانند اسارت سخت است، اما سختی دوران اسارت را درک نمی‌کنند.
وی، دوران اسارت را کوچک شدن زمان توصیف کرد و گفت: در اسارت زمان فشرده می‌شود و مانند قرن‌ها زندگی در اسارت است.
عبدالله‌پور متذکر شد: آزادگان با ایمان و وصل شدن به خداوند توانستند سختی‌های اسارت را تحمل کنند.
فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه رزمندگان مردانه در دوران دفاع مقدس جنگیدند، خاطرنشان کرد: بیشتر رزمندگان پس از زخمی شدن به اسارت درآمدند.
وی بر ضرورت قدرشناسی از آزادگان تأکید کرد و یادآور شد: آزادگان توقعی ندارند و با خدا معامله کردند اما مسئولان باید قدر آزادگان را بدانند.
عبدالله‌پور با تبریک به تمام آزادگان برای استقامت در مبارزه، اظهار کرد: خانواده آزادگان با صبوری دوری و دوران اسارت آزادگان را تحمل کردند و این امر قابل قدردانی است.
فرمانده سپاه قدس گیلان به مسیری که امام (ره) برای مردم ایران گشوده است اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری تداوم‌دهنده راه امام (ره) است.
وی با اشاره به اینکه در مقابل مجاهدان سخن از مسائل دنیایی کوچک است، بیان کرد: سیره آزادگان مقاومت و استقامت است و این امر باید در انقلاب اسلامی استمرار پیدا کند زیرا تمام مشکلات در مسیر مقاومت و استقامت برطرف می‌شود.
* فرهنگ ناب علوی اسارت ندارد
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز در مراسم مذکور به زندگی آزادگان اشاره کرد و گفت: زندگی آزادگان را می‌توان به سه بخش قبل از اسارت، هنگام اسارت و پس از آن تقسیم کرد.
ابراهیم طاهرنژاد با تأکید بر اینکه در فرهنگ ناب علوی اسارت نداریم، تصریح کرد: آنها که پای اعتقاد خود ایستادند آزاده هستند.
وی به ایستادگی و مبارزه مردانه رزمندگان در مقابل رژیم بعثی اشاره کرد و یادآور شد: آزادگان در مقابل شکنجه‌های رژیم صدام ایستادگی کردند و هنگامی که وارد کشور شدند دل امام (ره)، شهدا و مقام معظم رهبری را شاد کردند./فارس