هفتمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی به ریاست استاندار، دبیری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان، معاونین استاندار، مدیران شعب بانک های استان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی عضو در سالن شهید انصاری برگزار شد.

به گزارش ندای گیلان،محمدعلی محمدی در این جلسه بابیان اینکه در جلسه قبل مصوبه‌ای با عنوان ایجاد پرتالی به نام ستاد اقتصاد مقاومتی در سایت سازمان به تصویب رسیده بود، اظهار داشت: این مصوبه در هفته گذشته اجراشده و اطلاعات مربوط به مباحث اقتصاد مقاومتی در این پرتال بار گزاری شده که به‌زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بابیان اینکه مصوبه دیگر جلسه قبلی ستاد تسهیل، بررسی مشکلات واحدهای نیمه‌تمام استان و تأمین نقدینگی موردنیاز برای این واحدها تا پایان سال بود، گفت: این مصوبه نیز اجراشده و نتیجه کار در کارگروه اشتغال بعدی یا  جلسه اقتصاد مقاومتی ارائه می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه مصوبه سوم جلسه قبل این بوده که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  استان جهت افزایش تخصیص برخی از پروژه‌ها مکاتبه‌ای را با سازمان برنامه‌وبودجه داشته باشد و در این خصوص نامه‌ای را در 29 آبان به تهران ارسال کردیم، تصریح کرد: در خصوص احداث تصفیه‌خانه مسکن مهر که تخصیص آن 10 میلیارد تومان بوده است افزایش اعتبار 7 میلیارد تومانی را درخواست کرده‌ایم و همچنین برای احداث سد لاستیکی فخرآباد نیز قرار شد 10 میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی گیلان  پروژه‌های  آب‌رسانی به شفت و فومن، فاضلاب صومعه‌سرا، لاهیجان و رشت را از دیگر پروژه‌هایی عنوان کرد که تقاضا برای افزایش میزان اعتبار تخصیصی آن‌ها صورت گرفته است و افزود: ما پیگیر افزایش تخصیص اعتبارات خواهیم بود و خواهش ما این است که سازمان‌های مربوطه نیز موضوع را پیگیری کنند.

محمدی بابیان اینکه مصوبه چهارم جلسه گذشته این بود که گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی بر اساس دوره‌های سه‌ماهه تهیه شود تصریح کرد: این مصوبه نیز اجراشده و هم‌اکنون نیز در حال انجام است .

وی با اشاره به اینکه  مسئله پنجم در خصوص نوغانداری بود خاطرنشان کرد: در این خصوص درخواست کردیم امسال 10 میلیارد تومان برای بازسازی باغات توت در اختیار استان قرار بگیرد که انشاا…توسط ما و توسط سازمان مربوطه پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در بخشی از این جلسه بابیان اینکه یکی از مشکلات  استان ما، در خصوص سرمایه‌گذاری این است که سرمایه‌گذار زمانی که وارد استان می‌شود درگیر بروکراسی می‌شود، گفت: تقاضای ما از محیط‌زیست، منابع طبیعی و سازمان‌های مربوطه این است که مناطقی را شناسایی کنیم تا زمانی که سرمایه‌گذار وارد استان می‌شود درگیر بروکراسی اداری نشود و سریعاً زمین را برای اجرای طرح‌ها معرفی کنیم .

گفتنی است بررسی مسائل و مشکلات بخش صنعت و 16 پروژه این بخش دستور اول این جلسه بود که با توضیحات مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و همچنین  مدیران تعدادی از بانک‌های استان همراه بود.

همچنین در دستور دوم این جلسه با محور مدیریت پسماند بر تسریع در اجرای پروژه‌های این حوزه تأکید شد.

دستور جلسه سوم این جلسه نیز در خصوص بررسی پیشرفت کار پروژه‌های اقتصاد مقاومتی  در بخش منابع طبیعی بود که در دو حوزه آبخیزداری و مکان‌یابی ایجاد واحدهای گردشگری موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.