مرکز نگهداری موقت بیماران اوتیسم در استان گیلان راه‌اندازی می‌شود.

ندای گیلان:مدیرکل بهزیستی گیلان با اشاره به اینکه مرکز نگهداری موقت بیماران اوتیسم در گیلان راه‌اندازی می‌شود گفت: مجوز راه‌اندازی این مرکز به گیلان داده شده است.

محمدرضا پارسی در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی مرکز نگهداری شبانه روزی موقت اوتیسم به استان‌های گیلان و خراسان رضوی داده شده است اظهار داشت: حداکثر زمان نگهداری معلول اوتیسم در این مراکز دو ماه است.

وی با بیان اینکه در این مراکز فرصتی برای استراحت خانواده‌ها ایجاد می‌کند افزود: به‌طور مثال خانواده‌ها می‌توانند در ایامی که به سفر می‌روند فرزند خود را به این مراکز بسپارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان گفت: اعلان عمومی برای دعوت از کسانی که علاقه‌مند به ایجاد چنین مرکزی هستند داده شده است و مؤسس مرکز باید حداقل دارای مدرک  روانشناسی،کار درمانی و مدیریت توانبخشی و یا پزشکی عمومی باشد.

پارسی  با اشاره به روز پارالمپیک  تصریح کرد: در 18 مهرماه امسال همایشی برای پاسداشت مدال آوران معلول و جانباز با همکاری اداره کل ورزش و جوانان, هیئت معلولان و جانبازان و آموزش و پرورش استثنایی استان برگزار می‌شود که مکان و ساعت این مراسم متعاقبا اعلام می‌شود./تسنیم