کارگران چوکا نوشتند: اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم و تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد

به گزارش ندای گیلان، جمعی از کارگران کارخانه صنایع چوب و کاغذ ایران (چوکا) با ارسال نامه ای به وزیر کشور خواستار رفع مشکلات بی شمار این کارخانه قدیمی و مهم استان گیلان شدند، در این نامه آمده است:

حضور محترم وزیر کشور
دکتر عبدالرحمان فضلی
با سلام و تحیات الهی
اینجانبان پرسنل شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران-چوکا (استان گیلان) به استحضار می‌رساند، معیشت کارگران در شهرستان رضوانشهرحال و روز خوشی ندارد. کارخانه‌ چوکا که سرآمد تمامی صنایع تولیدی در گیلان و در مقاطعی در کشور و حتی در خاورمیانه می باشد که با بیش از ۹۰۰ نفر پرسنل یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در زمینه تولید کاغذ و همچنین یکی از قطب‌های اشتغال‌زایی در منطقه محروم تالش است.
کارخانه چوکا و پرسنل این مجموعه در حال مرگ تدریجی هستند. آری کارخانه به مثابه مریضی بیش از یک سال و اندی است که از نبود افراد متخصص در شهرستان رضوانشهر رنج می‌برد. این توقف تولید باعث شد، حقوق کارگران پنج ماه به تعویق بیفتد و یک سال متمادی پدران کارگر این مجموعه شرمنده و خجالت زده فرزندان و همسران خود باشند.

همچنین با قطع شدن گاز، برق و آب کارخانه به دلیل بدهی و تعطیلی حدود ۱۲ ماهه کارخانه از تیرماه ۹۴ تا هم اکنون، کارگران دیگر توان اداره زندگی خود را ندارند، اگر تا دیروز از گرسنگی رنج می‌بردیم، حال دیگر فلج شده‌ایم و تاکنون با وعده‌های تو خالی مسئولان شکمی سیر نشد
در این بین در پی پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ موجی از شادمانی و امید به آینده در بین اقشار مختلف مردم بوجود آمده و در این راستا رونق بخش صنعت جهت خروج کشور از رکود که منجر به رشد اقتصادی خواهد شد از جمله درخواستهای جامعه کارگری کشور بوده و هست . در این راستا شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران – چوکا ازین حیث بی نصیب نبوده و در ابتدای شروع به کار دولت تدبیر و امید (سالهی ۹۲ و ۹۳) توانست به شکوفایی در عرصه تولیدی خود برسد . ولی متاسفانه در آبان ۹۳ با تغییر مدیریت و به بهانه بازسازی موجبات توقف تولید و در نهایت تعطیلی کارخانه را فراهم آوردند تا جاییکه در بالا به اختصار به آن اشاره گردید و در نهایت در تاریخ ۱۴/۴/۹۵ مدیرعامل فعلی شرکت جناب آقای محمدرضا وزوایی رسما طی نامه ای شرکت را تعطیل و دستور داد تمامی ۹۰۰ پرسنل به خانه هایشان بازگردند!!!(تصویر نامه به پیوست تقدیم می گردد)

نظر به سیاستهای دولت تدبیر و امید در استان گیلان ، متاسفانه فرماندار شهرستان رضوانشهرجناب آقای حسنی پور علیرغم مراجعه مکرر کارگران اراده ای بر حل این مشکل صنفی نداشته و عملا جهت گیریهایی در خلاف سیاستهای دولت مزبور داشته و اعتقاد به سرکوب کارگران منطقه را دارد تا جاییکه با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و دکتر روحانی مبنی بر عزم جدی در تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی ، نامبرده سعی در ایجاد شکاف بین کارگران و ایجاد نارضایتی و نفرت در بین مردم منظقه از سیاستهای دولت فعلی را داشته و پاسخگوی ما که همواره حامی این دولت بوده و خواهیم بود نبوده است.

جناب آقای رحمانی فضلی
توصیه می گردد با توجه به درپیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، و محبوبیت بیش از پیش دولت تدبیر و امید ، فرماندار رضوانشهر جناب آقای حسنی پور حداقل یکبار هم که شده منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید را خوانده و به بندهای ۱ ، ۳ ،۴ ،۵ ، ۶ ،۱۰ ، ۱۱ ، ۱۲ ، ۱۳ عمل نماید . و در پایان از مسئولان امر این سوال را بپرسید، آیا خود آنان می‌توانند یک شب را مانند ما رنج دیدگان به صبح برسانند. ان شاءالله هیچ مسلمانی به درد ما دچار نشود. حال با توکل به پروردگار متعال و ائمه اطهار (ع) چشم امید به الطاف جنابعالی در وزارت کشور را داریم تا هر چه سریع‌تر مشکلات این مجموعه و پرسنل آن مرتفع گردد .در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از پیگیری های استاندار محترم گیلان جناب آقای دکتر نجفی در این ایام که اراده ای وافر در جهت حل مشکلات کارگری این مجموعه بزرگ را داشته ، آرزوی سعادتمندی و عزت برای شما و همه عزیزان در وزارت کشور را از خداوند متعال آرزومندیم.
پرسنل حامیان دولت تدبیر و امید شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران – چوکا

رونوشت :
۱- جناب آقای دکتر نوبخت ، سخنگوی محترم هیات دولت و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی
۲- استاندار محترم گیلان جناب آقای دکتر نجفی