به مناسبت فرارسیدن روز آتش نشان دوچرخه سوار آتش نشان بندرانزلی در راستای بیعت دوباره با آرمانهای معمار کبیر انقلاب سفر 400 کیلومتری خود از این شهرستان تا مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی را آغاز کرد

به گزارش ندای گیلان از انزلی،به مناسبت فرارسیدن روز آتش نشان دوچرخه سوار آتش نشان بندرانزلی در راستای بیعت دوباره با آرمانهای معمار کبیر انقلاب سفر 400 کیلومتری خود از این شهرستان تا مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی را آغاز کرد.

مهدی کامران عصر دیروز گفت: هدف از این کار گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آتش نشان و شهدای مدافع حرم است.

وی افزود: قصد دارد مسیر 400 کیلومتری بندرانزلی تا مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) را به صورت یکسره و به مدت 15ساعت رکاب بزند.

کامران یادآور شد : پیش از این نیز یک بار درسال 88 این مسیر را از رشت به تهران طی کرده است.

هفتم مهرماه 59 و در زمان مهار آتش پالایشگاه آبادان در حمله هوایی دشمن بعثی توسط آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف، هواپیماهای عراقی بار دیگر اقدام به بمباران آن پالایشگاه کردند که درنهایت منجر به شهادت جمع کثیری از آتش نشانان شد.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال 1379 توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تایید شد.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور و همچنین یادآوری حماسه آفرینی ها و از خود گذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

سابقه ایجاد ایستگاه آتش نشانی در انزلی به سال 1305 باز می گردد و این شهر ساحلی، جزو اولین شهرهای ایران است که دارای بلدیه یا شهرداری (با 122 سال قدمت ) و ایستگاه آتش نشانی (با 89 سال قدمت ) است