نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار ثانویه تا حدودی می تواند بلاتکلیفی بازار راز را از بین ببرد، گفت: با وجود تاثیر مثبتی که این بازار دارد و می تواند برای برون رفت از فضای کنونی موثر باشد.

به گزارش ندای گیلان،مهرداد بائوج لاهوتی در گفت‌وگویی، بااشاره به کاهش قیمت ها با فعالیت بازار ثانویه، اظهار  داشت: ایجاد بازار ثانویه در کوتاه مدت تاثیر مثبتی بر بازار و قیمت ها دارد چرا که با این کار صادرکننده می تواند به صورت توافقی ارز خود را ارائه کند؛ اما این روش دربلند مدت نمی تواند راه کار مناسبی باشد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه دولت نباید در تعیین نرخ دلار و ارز دخالتی داشته باشد، گفت: دولت نباید دخالتی در تعیین نرخ ارز داشته باشد دخالت دولت در این بازار نه تنها تاثیر مثبتی ندارد که نتایج منفی به دنبال دارد با این حال حضور کوتاه مدت بازار ثانویه می تواند بازار را از التهاب بیندازد؛ اما در نهایت باید نرخ دلار براساس تعادل بین تقاضا و عرضه تعیین شود.

نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بازار ثانویه تا حدودی می تواند بلاتکلیفی بازار راز را از بین ببرد، گفت: با وجود تاثیر مثبتی که این بازار دارد و می تواند برای برون رفت از فضای کنونی موثر باشد؛ اما لازم است  در بلند مدت روالی دیگر طراحی شود تا نرخ ارز به صورت آزادانه تعیین شود.

وی ادامه داد: در این بین دولت باید بتواندپیمان های دو جانبه پولی با کشورهای مختلف را منعقد کند تا از میزان وابستگی به دلار تا حدودی کاهش یابد.

لاهوتی ، با اشاره به عدم همخوانی بین میزان تقاضا و عرضه دلار اظها رداشت: دولت با مدیریت درست می تواند همخوانی بین عرضه و تقاضا را افزایش دهد تا به دنبال آن نرخ دلار کاهش یابد همچنین با تغییر نگاه واردات و افزایش صادرات می توان در راستای تشویق تولید کننده گام برداشت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحسبات مجلس تاکید کرد: موارد ذکر شده برای مدیریت بازار بسته متصل به هم هستند که با رعایت این موارد می توان تاثیر بلند مدتی بر بازار ارز داشته باشد