نماینده رشت گفت:عملکرد 4 سال اخیر را با 8 سال قبل مقایسه کنید، حداقل حقوق کارگران از 450 هزار تومان به یک میلیون و 100 تومان افزایش پیدا کرده است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمد صادق حسنی جوریابی عصر امروز در جریان بررسی صلاحیت وزرای کابینه دوازدهم و در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بسیاری از چیزهایی که به رایگان در اختیار ما قرار گرفته‌اند زمانی قدر آنها را می‌دانیم که از دست‌مان می‌روند اظهار داشت:روزی که داعش به مجلس حمله کرد من هم مانند مردم ایران قدر امنیت را بیشتر فهمیدم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فیلم ماجرای نیمروز گفت: کارگردان فیلم ماجرای نیمروز  گفت که می‌خواستم به مردم ایران بگویم که نعمت امنیت همیشه برقرار نبوده است در دهه ۶۰ ناامنی همه کشور را فرا گرفته بود و جوانان انقلابی آن را خالصانه به ملت هدیه دادند .

حسنی با تصریح بر اینکه امروز بازنشستگان فولاد در کنار مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصابات کارگری خبری نیست و آرامش در عین رکود گسترده برقرار است بیان داشت:دکتر ربیعی از نسل همان جوانان است خود را در دهه ۶۰ برای برقراری امنیت در کردستان و گیلان و جای جای ایران به آب و آتش می‌زد و امروز برای برقراری امنیت اجتماعی یا همان تامین اجتماعی شب‌ها در وزارت‌خانه می‌خوابد.

عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه وضعیت کنونی بازنشستگان باعث شرمندگی ما است اظهار داشت:اما عملکرد 4 سال اخیر را با 8 سال قبل مقایسه کنید، حداقل حقوق کارگران از 450 هزار تومان به یک میلیون و 100 تومان افزایش پیدا کرده است.

حسنی ادامه  داد: از وزارت رفاه چه می‌خواهیم؟ دکتر ربیعی چه کرد دولت قبل، از هدفمندی یارانه‌ها فرار کرد و آن را در نیمه راه رها کرد اما دولت تدبیر و امید یارانه نزدیک به ۴ میلیون را حذف کرد. البته از او انتظار داشتیم که یارانه خانوار بیشتری را حذف کند اما به او نمره قبولی بدهیم یا خیر؟

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه روند رشد تولید ناخالص کشور نشان می دهد که در سال 91 کشور در پایین ترین میزان رشد اقتصادی قرار داشت و به عدد منفی 6.7 درصد رسید افزود: این رشد در سال 93 به مثبت 3 ارتقا یافت و همچنین در سال 95 به بالای 9.7 درصد رسید که به گفته بانک مرکزی بالای 10 درصد بود.

وی با اشاره به اینکه ما در سال های اخیر برای بیش از 600 هزار نفر شغل پایدار داشته ایم گفت:اهمیت این امر زمانی آشکار می شود که بدانیم این میزان به رغم رشد جمعیت در دهه گذشته و افزایش نرخ مشارکت در سه سال اخیر اتفاق افتاده است.

حسنی تصریح کرد:در سال 92 نرخ مشارکت 37 درصد بود ولی در حال حاضر به بالای 40.6 درصد رسیده است، یعنی جمعیت آماده به کار از 23 میلیون نفر به 26 و 600 هزار نفر افزایش یافته است.