فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:وقتی روحانی وعده جوانگرایی در کابینه بعدی را می دهد به معنای این است که خود وی نیز به دمیدن روح تازه در کابینه اعتقاد دارد.

سید محمد حسن واحدی واعظ در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان از رشت اظهار کرد:تورم افسار گسیخته که ناشی از در آمدهای سرشار نفتی وتزریق غیر کارشناسانه آن در اقتصاد کشور و افزایش ناگهانی قیمت ارز و حامل های انرژی بود در این دولت مهار شد.

فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: باید در نظر داشته باشیم که تورم به صفر نرسیده یعنی هنوز هم یک تورم تقریبا تک رقمی داریم که علت اصلی آن وابستگی شدید درامدهای دولت به نفت ومشتقات نفتی است که سالیان متمادی  گریبانگیر اقتصاد ما بوده.

وی با اشاره به اینکه دولت یازدهم در نوبت نخست با تصمیمات مناسب وتزریق آرامش به جامعه توانست تورم را تا حدودزیادی کنترل کند تاکید کرد: اما اگر به دنبال فضای پر رونق کسب وکار هستیم طبعا بایدبه دولت وقت بیشتری بدهیم تا برنامه های بلند مدت خود را محقق کند.

واحدی خاطرنشان کرد:وقتی دکتر روحانی وعده جوانگرایی در کابینه بعدی را میدهد به معنای این است که خود وی نیز برای تکمیل برنامه های دولت اول خود به دمیدن روح تازه در کابینه اعتقاد دارد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی با تحریک فضای تولید در کشور ایجاد می شود وتولید هم با ایجاد سرمایه گذاری چه داخلی وسرمایه گذا ی خارجی پدید می آید افزود:سر مایه گذار هم طبعا وقتی ببیند فضا ی منطقی بر محیطی حاکم  و ریسک سرمایه گذاری در اقتصاد کم است وارد عملی می شود.

وی با اشاره به رشد منفی اقتصادی در دولت گذشته اظهار کرد: یاد بگیریم که اصلاح اقتصاد نیاز به متخصصان کار بلد دارد و نمیشود با کارهای احساسی و روزی صد مصوبه غیر کارشناسی کار اقتصاد ومعیشت مردم به سامان بخشید.

کاندیدای لیست امید در انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتقاد دارم در مورد مسکن مهر این امکان وجود داشت با کار کارشناسی هم به قشر کم برخوردار توجه موثری شود و هم کیفیت مسکن بهتر باشند گفت: در مورد توزیع یارانه اگر دقت بیشتر میشد میتوانستیم با شناخت دهک های آسیب پذیر به جای اینکه قیمت حاملها به یکباره چندین برابر کنیم  به 5 دهک اختصاص میدادیم.

واحدی با اشاره به اینکه کشوری هستیم که به شدت به منابع نفتی وابسته شدیم واین تبدیل به یک بیماری مزمن در اقتصاد ما شده است گفت:همین موضوع موجب تورم در اقتصاد ما شده است .تحریم های بی رحمانه بر کشور عزیز ما باعث کاهش صادرات نفت و کند شدن تبادل ارزی ما شد که طبعا تاثیرگذار بود.

 وی افزود: اگر ما قبل از وضع تحریمهای نا جوانمردانه در سالهایی که فروش نفت خوبی داشتیم بالغ بر 700 میلیار دلار این منابع را به جای واردات غیر شفاف به سمت رونق تولید و فعال کردن بخش های نهفته و بکر اقتصاد و ایجاد زنجیره های تولیدی بنا به پتانسیل های منطقه ای کشورمان حرکت میکردیم حتما در مقابل تکانه های نفتی مقاومت بهتری میکردیم.

این فعال سیاسی گفت:در دورانی که درآمد سرشار داشتیم باید به شدت دنبال اقتصاد مقاومتی می بودیم یعنی دنبال اقتصاد تولید محور واقتصادی که با واردات میانه خوبی نداشته و به صادرات اهمیت می دهد.در حالیکه ما معمولا وقتی منابع خوب نفتی داریم به دلایل تصمیمات اقتصادی نادرستی که در مقابل تولید ملی است به یک تورم افسار گسیخته میرسیم که به بیماری هلندی در اقتصاد معروف است به نوعی اقتصاد مقاومتی باید سرلوحه امر ما در هنگامی باشد که منابع نفتی ما بیشتر است و باید به سمت سرمایه گذاری های مولد حرکت کند در صورت تحقق این امر طبعا در صورتی که تحریم هم احیانا صورت پذیرد واقعا میتوانیم مقاومت کنیم یا به نوعی اقتصادی که تولید محور شود صادرات محور گردد و به معنای واقعی مقاومتی ودرن زا وشفاف باشد شاید بتوان گفت به نوعی قابل تحریم نیست.

وی ادامه داد:اقتصاد واردات محور وتک محصولی ما در مقابل تحریم آسیب پذیر بود اما مردم صبور ما این مرحله سخت را با همت خود سپری کرد مانند همیشه مردم ما سربلند از تحریم ها به سمت انتخابات 92 رفتند در حالیکه با صبوریشان به ابر قدرتها نشان دادند که برای آرمانهای خود تحمل هر رنجی را دارند.

کاندیدای لیست امید در رشت ادامه داد:مردم با درایت خود در سال 92  انتخابی هوشمندانه  کردند و به سمتی رفتند که مقام معظم رهبری از آن به نام نرمش قهرمانانه یاد کردند چون ملت قهرمان ما با صبوری در مقابل تحریم های ظالمانه مقاومت کرده بود پس شایسته بود که رهبر جامعه ملت را قهرمان بنامد.

واحدی با تاکید بر اینکه  طبعا برجام نقشه وکید دشمنان را به خودشان بازگرداند و حجت را در افکار عمومی دنیا که مدعی شده بودند ایران دنبال ساخت سلاح هسته است تغییر داد گفت:برجام نشان داد ایران بزرگ اسلامی با زعامت رهبری عزیزش که فرمودند ساخت سلاح هسته ای مردود است وغیر شرعی به ترمیم ومبارزه ونرمش قهرمانانه با ابر قدرتهای جهانی در قالب  5+1 پرداخت تا برگ زرین دیگر بر افتخارات این نهال نوپای مردم سالاری دینی در ایران بزرگ اسلامی پیش کش کند.