در هفته پایانی آذرماه نیز  افشین خانی از معاونت ارزی بانک مرکزی برکنار شده و محمد آرام به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شده بود. تغییراتی که به نظر می رسد چندان تاثیری نداشت و نرخ دلار از کانال 38 به کانال 40 و چند هزار تومانی افزایش داد.

به گزارش ندای گیلان،سخنگوی دولت ۱۳ آذر از انجام تغییرات مدیریتی در سطوح ملی و استانی خبر داده بود که پس از تغییر وزیر راه و شهرسازی، رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت و ۳ تن از استانداران، امروز فرزین  به عنوان  رئیس کل جدید بانک مرکزی نیز از هیئت دولت رأی اعتماد گرفت.

در کارنامه علمی محمدرضا فرزین که دکتری اقتصاد و عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با رتبه دانشیاری است، مقالات و سوابق پر شماری به چشم می‌خورد اما آنچه به نظر می‌رسد آنچه دولت را برای انتخاب او در این مقطع مجاب کرده است، مسئولیت‌های متعدد وی در حوزه پولی و بانکی است.

فرزین از سال گذشته مدیرعامل بانک ملی است و پیش از آن نیز از سال ۱۳۹۲ رئیس هیئت مدیره بانک کارآفرین و در سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مدیرعامل آن بانک بود. عضو حقیقی شورای پول و اعتبار به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی، دبیر کارگروه طرح تحول نظام بانکی و دبیر کارگروه ارزش‌گذاری پول ملی از دیگر سوابق فرزین در حوزه پولی و بانکی در سالهای گذشته است.

ریاست هیئت عامل صندوق توسعه ملی، معاونت اقتصادی وزیر امور اقتصاد و دارایی و دبیری ستاد هدفمند کردن یارانه‌ها در دولت دهم به‌عنوان یک پروژه بزرگ و ملی نیز مسئولیت‌های دیگر فرزین بوده است.

بر اساس این گزارش، استعفای صالح آبادی از ریاست بانک مرکزی در حالی ساعاتی قبل رقم خورد که وی پیش تر این موضوع را به دفعات تکذیب کرده بود. صالح آبادی سال گذشته در تاریخ 14 مهرماه به عنوان رئیس کل بانک مرکزی انتخاب شده بود. وی در طول این مدت با نوسان و فراز و فرود دلار مواجه بود و نرخ دلار آمریکا را از محدوده 30 هزار تومان تحویل گرفت و در نهایت با دلار 42 و 43 هزار تومانی، کلید ساختمان شیشه ای میرداماد را به فرزین رئیس کل جدید تحویل داد.

این در حالی است که در هفته پایانی آذرماه نیز  افشین خانی از معاونت ارزی بانک مرکزی برکنار شده و محمد آرام به سمت معاون ارزی جدید بانک مرکزی منصوب شده بود. تغییراتی که به نظر می رسد چندان تاثیری نداشت و نرخ دلار از کانال 38 به کانال 40 و چند هزار تومانی افزایش داد.

  • منبع خبر : تابناک