سرپرست پلیس فتای گیلان از دستگیری فردی که به بهانه خواستگاری از دختر جوان اخاذی می‌کرد خبر داد

به گزارش ندای گیلان،سرگرد ایرج پورمستمند، سرپرست پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان گیلان گفت: خانمی جوان با طرح شکایت به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت: مدتی است از طریق شبکه اجتماعی تلگرام با فردی آشنا شدم، این شخص با وعده ازدواج اعتماد مرا جلب و عکس‌های شخصی و خانوادگی خود را برای او فرستادم، پس از مدتی از من اخاذی و مرا تهدید کرد که اگر به خواسته‌هایش تن ندهم، عکس‌ها را منتشر می‌کند.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و انجام تحقیقات فنی، متهم ۲۵ ساله را در این پرونده شناسایی و در شهر لاهیجان دستگیر کردند.

سرپرست پلیس فتای گیلان اظهار داشت: متهم با مشاهده مستندات مربوطه به جرم خود اعتراف و دلیل این اقدام را رسیدن به خواسته‌های نامشروع خود اعلام کرد.

سرگرد پورمستمند با بیان اینکه متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده است، تصریح کرد: عکس‌های شخصی و خانوادگی هر فردی جزئی از اطلاعات محرمانه او به‌حساب می‌آید و باید از آن به‌خوبی محافظت کند.

وی از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی در میان بگذارند.