فرمانده انتظامی شهرستان رشت از شناسایی و دستگیری سارق سابقه‌دار کابل برق و اعتراف وی به ۱۲ فقره سرقت در لشت‌ نشاء خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ محمود حافظی در گفت‌وگویی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به وقوع چند فقره سرقت سریالی کابل برق در سطح شهرستان رشت طی هفته‌های اخیر، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رشت با بیان اینکه مأموران انتظامی بخش لشت نشاء با انجام اقدامات فنی و پلیسی، سارق این پرونده را شناسایی کردند، گفت: این فرد که با مخدوش‌سازی پلاک خودروی خود، اقدام به جابه‌جایی کابل‌های سرقتی می‌کرد با هوشیاری پلیس دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

سرهنگ حافظی از اعتراف سارق سابقه‌دار به ۱۲ فقره سرقت در نقاط مختلفی از شهرستان رشت خبر داد و بیان داشت: در بازرسی از خودرو متهم، ۲ عدد قیچی، ۵۰ متر سیم مسی و ۶۰ متر کابل مخابراتی نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه سارق ۳۰ ساله با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد، اضافه کرد: مردم می‌توانند با رعایت اصول حفاظتی و توجه به هشدارهای پلیس از وقوع بسیاری از سرقت‌ها پیشگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه مقابله با سرقت و ناهنجاری اجتماعی، عزم همگانی را می‌طلبد، افزود: برخورد قاطع پلیس با سارقان و ایجاد فضای ناامن برای آنها و از طرفی ارتقا سطح آگاهی عمومی با تشدید اقدامات پیشگیرانه، موجب کاهش وقوع سرقت می‌شود.