رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان از دستگیری اعضای باند ۶ نفره که با گردش مالی ۱۴۰ میلیاردی در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ «امیرحسین نقی‌مهر» با تاکید بر اینکه کسب درآمد از راه قمار و تحصیل مال نامشروع یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است و جرم محسوب می‌شود، اظهار داشت: بررسی پرونده‌های مرتبط با قمار نشان می‌دهد بسیاری از اینگونه جرایم در ابتدا با یک بازی و حتی کنجکاوی از سوی جوانان آغاز می‌شود که این مسئله دقت و نظارت بیشتر خانواده‌ها را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات فنی صورت گرفته طی چند روز گذشته، ۴ مرد و ۲ خانم که در زمینه قمار و شرط‌بندی در فضای مجازی فعالیت داشتند در شهرستان رشت شناسایی و دستگیر شدند، اظهار داشت: متهمان نسبت به اجاره کارت بانکی شهروندان برای فعالیت و راه‌اندازی صفحات قمار و فیشینگ اقدام می‌کردند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان همچنین از انجام تحقیقات و شناسایی ۳۱ نفر که در ازای دریافت مبالغی، کارت‌های بانکی خود را در اختیار این افراد قرار داده بودند، خبر داد و با بیان اینکه گردش مالی این افراد بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال بوده است، تصریح کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.
این مقام انتظامی با اعلام اینکه هرگونه عواقب سوء‌استفاده از کارت‌های بانکی متوجه صاحب اصلی آن خواهد بود به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان حساب و کارت‌های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید، چرا که افراد سودجو و کلاهبردار می‌توانند از آن‌ها برای اقدامات خلاف قانون از جمله قمار و شرط‌بندی استفاده کنند.
سرهنگ نقی‌مهر در پایان با اشاره به اینکه فعالیت در سایت‌های قمار و شرط‌بندی تحت عناوین مختلف پیش‌بینی و غیره پایانی جز پشیمانی و از دست دادن سرمایه ندارد، اذعان داشت: کاربران فضای مجازی به خصوص قشر نوجوان و جوان به تبلیغات دروغین افراد سودجو در فضای مجازی توجه نکنند.