مسعود نصرتی با استناد به آمار پلیس راهور گفت: در مدت راه اندازی خط ویژه اتوبوس ۶ نفر فوت کرده اند و این به معنای نابودی شش خانواده است؛ ضمن اینکه این آمار جدا از آمار مجروحین است .

به گزارش ندای گیلان،مسعود نصرتی در جلسه ستادی شهرداری رشت که با حضور مدیران ستادی و شهرداران مناطق برگزار شده بود، با تاکید بر ضرورت به روز رسانی دایمی و چابک سازی روند اداری اظهار کرد:قرار نیست فرمی تعریف شود و سالیان متمادی از همان فرم استفاده شود. باید با توجه به شرایط روز تغییرات لازم اعمال شود تا مردم در روند اداری اذیت نشوند.

وی با بیان اینکه همه مسائل قابلیت بازنگری و اصلاح دارند،اضافه کرد:مدیران شهرداری باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و از پاسخگویی ترسی نداشته باشند و بنده هم آمادگی خود را برای پاسخگویی اعلام می کنم.

شهردار رشت ضمن بررسی سه موضوع دارایی،بیمه و مبایعه نامه‌ها در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت:اگر قرار است به طور دائم از اقدامات خود بازخورد مناسبی داشته باشیم باید در راستای پاسخگویی شفاف و صحیح به ارباب رجوع گام‌های موثرتری برداریم .

وی با تاکید بر حفظ کرامت ارباب رجوع و طلبکاران شهرداری گفت:به طور معمول اوج تحمل ارباب رجوع به خصوص طلبکاران شهرداری بیش از سه ماه نیست، لذا در بازپرداخت وجوه طلبکاران و پیمانکاران باید به گونه ای رفتار کنیم که آنان توان و تمایل ادامه فعالیت در شهر را داشته باشند .

دکتر نصرتی خاطرنشان کرد:در صورت برخورد صحیح و پاسخگویی شفاف به مراجعین و طلبکاران آنان نیز با ما مدارا خواهند کرد و این برخورد صحیح به معنای آن است که باید یا مبلغی پرداخت شود یا ملکی تهاتر شود و یا گامی برای طلبکاران برداشته شود تا بتوانند به فعالیت برای شهر ادامه دهند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه کمیسیون های مرتبط در اولویت بندی باید زمان مشخصی را به طلبکاران اعلام کنند،افزود: لیست بدهی ها را مشخص کرده ایم و باید به جایی برسیم به جای آن که طلبکار به شهرداری مراجعه کند شهرداری تماس بگیرد و پیگیر امور باشد. در چنین شرایطی است که مدارا و همراهی شکل می گیرد.این حفظ احترام و اخلاق است نه اینکه بارها شخص مراجعه کند و پیگیر مطالبات خود باشد و پاسخ شفافی دریافت نکند .

دکتر نصرتی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات حوزه پسماند گفت:بدهی به جا مانده و ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت به پیمانکاران رفت و روب باید پرداخت شود .

شهردار رشت با بیان اینکه در برخی محلات رضایتمندی مناسبی از این حوزه وجود ندارد افزود:شهرداری باید در مقابل کاستی ها و عقب ماندگی ها پاسخگو باشد .

دکتر نصرتی همچنین بر تامین اتوبوس های مورد نیاز و جمع آوری ایستگاه‌ها و نرده‌های خط ویژه اتوبوس تاکید و اضافه کرد: مصالح مورد نیاز تامین و تغییرات لازم سریعاً اعمال شود .

شهردار رشت با تاکید بر ابلاغ وزیر در خصوص جمع آوری خطوط BRT از سطح شهر گفت:با توجه به مخاطرات جدی برای عابرین پیاده در پی نصب غیر کارشناسانه نرده‌های مسیر خط ویژه اتوبوس شایسته است تا مسئولین مربوطه سرعت بخشی لازم نسبت به جمع آوری ایستگاه‌ها و سکوها و نرده‌های خط ویژه را داشته باشند و تغییرات مدنظر اعمال شود .

وی با اشاره به اینکه در خطوط بی ار تی  افراد نباید از وسط خطوط عبور کنند افزود: از طرفی نرده کشی شده است تا رانندگان اتوبوس با خیال راحت تردد کنند و از سوی دیگر بین نرده ها باز است و البته نمی تواند بسته باشد و مردم هم راه دیگری برای عبور ندارند. هیچ جا چنین خط ویژه ای وجود ندارد و اجرای غیر کارشناسی مخاطرات فراوانی را به همراه داشته است.

مسعود نصرتی با استناد به آمار پلیس راهور گفت: در مدت راه اندازی خط ویژه اتوبوس ۶ نفر فوت کرده اند و این به معنای نابودی شش خانواده است؛ ضمن اینکه این آمار جدا از آمار مجروحین است .

شهردار رشت خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم نسبت به جان شهروندان بی‌تفاوت باشیم و نسبت به آن مسئولیم.