دکتر محمدعلی نجفی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد واردات بیش از نیاز برنج کشور در سال‌های گذشته گفت: با اقدام شایسته و خوب وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد قیمت توافقی برنج در سال گذشته به هیئت دولت ارائه شد و دولت این پيشنهاد را مصوب کرد هرچند که اين قيمت جوابگوی هزینه‌های کشاورزان نبود و رضایت کامل را جلب نکرد اما توانست حداقل قیمت برنج را حفظ کند و امسال نيز اين بحث وجود دارد .

ندای گیلان:دکتر محمدعلی نجفی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد واردات بیش از نیاز برنج کشور در سال‌های گذشته گفت: با اقدام شایسته و خوب وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی پیشنهاد قیمت توافقی برنج در سال گذشته به هیئت دولت ارائه شد و دولت این پيشنهاد را مصوب کرد هرچند که اين قيمت جوابگوی هزینه‌های کشاورزان نبود و رضایت کامل را جلب نکرد اما توانست حداقل قیمت برنج را حفظ کند و امسال نيز اين بحث وجود دارد .

دكتر نجفي با بيان اينكه ما به دنبال آن نيستيم كه در بحث خرید برنج هميشه دولت ورود کند افزود: دولت باید نقش هدایت، نظارت و کنترل واردات را داشته باشد و میزان حجم مصرف را بررسی کند و براساس آن تعادل در عرضه و تقاضا ایجاد شود.

وی با بیان اینکه بخش وسیعی از کشاورزان گیلانی برنجکار هستند افزود: این قشر زحمتکش از مظلوميت خاصی برخوردار هستند و درصدد هستیم تا این عزیزان با انگیزه در مزرعه حضور داشته باشند و با علاقمندی کار خود را دنبال کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه در سفر دکتر روحانی و هیئت دولت به گیلان مطالب مورد نیاز ارائه شد اظهار کرد: قطعاً تدبیری اتخاذ خواهد شد تا حداقل در فصل تولید، جلوی واردات برنج گرفته شود.

وی نیاز واردات برنج کشور را بسیار کمتر از آن رقمی دانست که در سالهای گذشته وارد کشور شده است و افزود: قطعاً با نیمی از آن واردات انجام شده بحث تنظیم بازار برنج كشور انجام مي‌شد .

استاندار گيلان با بيان اينكه وزير جهاد کشاورزی نيز اصرار بر كاهش واردات برنج دارد افزود: دولت مساعدت لازم را در این زمينه خواهد داشت.

وی حساسیت در بخش کشاورزی و شالیکاری استان را فراوان دانست و افزود: سال جاری، سال سختی از لحاظ تأمین آب زراعی است و علی رغم بارش‌های خوبی که در منطقه گیلان شاهد آن بودیم اما در حوزه آبخور سد سفیدرود در بالادست گیلان با محدودیت‌هایی مواجه هستیم که باید نهایت دقت را در مصرف آب زراعی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته با مدیریت صحيح و همکاری خوب و موثر کشاورزان توانستیم مشکلات کم آبی را به خوبی پشت سر گذاریم افزود: امسال نيز ستاد بحران استان کاملاً فعال است و فرمانداران، مدیران بخش کشاورزی و آب منطقه‌ای حضور قوی دارند و با كمك کشاورزان عزیز و همكاري همه بخش‌هاي استان همچون سال گذشته مشکل کم آبی را پشت سر خواهیم گذاشت.