فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در عرصه فرهنگ گفت: باید در این عرصه نیز ، میدان را جهادی دیده و تلاشمان را مضاعف کنیم.

به گزارش ندای گیلان: سردار محمد عبدالله پور در پنجمین جشنواره استانی مالک اشتر سپاه قدس گیلان که در سالن اجتماعات سپاه ناحیه رشت برگزار شد؛ بسیجیان را مدلی از انسان های ایثارگر و پرتلاش معرفی و بیان کرد: برای موفقیت در انجام هر کاری، باید با نگاه بسیجی وارد عمل شویم.
وی ادامه داد: بسیج، یک ظرفیت آماده و بزرگ برای نشان دادن جلوه های اصیل انقلاب است، و امروز رسالت بسیج کمتر از دیروز نیست؛ امروز رویکرد و سلاح ما عوض شده و از بعد نظامی به بعد اندیشه و راهبرد و راهکار تبدیل شده است.
فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به نگرانی مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی افزود: وظیفه تمام مسوولان فرهنگی باید رفع دغدغه های فرهنگی مدنظر رهبری باشد؛ بنابراین باید در عرصه فرهنگ میدان را جهادی دیده و تلاشمان را مضاعف کنیم.
سردار عبدالله پور با بیان اینکه باید از توان بسیج در عرصه های مختلف استفاده کرد، گفت: باید از اقشار متخصص بسیج در عرصه های مختلف استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه 848 هزار گیلانی عضو بسیج هستند، یادآور شد: از این تعداد؛ 291 هزار فعال و 557 هزار نفر عادی هستند.
فرمانده سپاه قدس گیلان بر ضرورت نگاه جهادی برای پرورش مدیر در کشور تاکید و اضافه کرد: نگاه مدیریتی صحیح به مسائل مختلف، از مهم ترین رمزهای موفقیت در اجرای کارهاست و مدیریت بهینه از زمان، مدیریت محبت در بسیج، مدیریت استقامت در کار و مدیریت انعطاف از مولفه های مدیریت های موفق در بسیج است.
وی با بیان اینکه سپاه گیلان دارای 800 هکتاز زمین زیر کشت است، خاطرنشان کرد: از این مقدار 80 هکتار تاکنون کشت شده و مابقی با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در حال توسعه و گسترش است.
در پایان این جشنواره از فرماندهان رده های موفق در سپاه و بسیج گیلان تقدیر شد.
جشنوراه مالک اشتر به عنوان یکی از برنامه های مطرح اشراف کلی مقام معظم رهبری بوده که همه ساله براساس نتایج حاصله از نیروهای مسلح و سازمان های نیروهای مسلح به منظور توسعه فرهنگ شایسته سالاری و ایجاد زمینه رشد و معرفی فرماندهان، مدیران و رده های موفق و برتر در سطوح مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.