وزیر با اشاره به اینکه، در سه سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را به اروپا نمی‌پذیرفتند گفت:حتی به هواپیمایی که به اروپا سفر می‌کرد سوخت نمی‌دادند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی جنتی صبح امروز در مراسم افتتاح 200 پروژه گازرسانی روستایی گیلان که به طور همزمان در روستای طارمسر این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه تورم کشور از 40 درصد،  به 9 درصد کاهش پیدا کرده است،تصریح کرد: اکنون ارز ثبات پیدا کرده و این کار بزرگ را  دولت تدبیر و امید انجام داده است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف تمام دولت‌ها  تأمین معیشتی، رفاه و امنیت مردم است خاطرنشان کرد: دولت یازدهم در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه به کشور تحمیل شده  و رکود تورمی بسیار وحشتناکی در کشور حاکم بود بر سر کار آمد.

جنتی در ادامه به مشکلات دیگر ایران در زمان تحریم ها اشاره کرد و گفت: واردات به کشور دچار مشکل بود و فروش نفت را محدود کرده بودند و حتی  به هواپیمایی که به اروپا سفر می‌کرد سوخت نمی‌دادند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: در سه سال آخر دولت گذشته حتی یک وزیر ما را به اروپا نمی‌پذیرفتند.

وی خاطرنشان کرد:بسیاری از مشکلات و فسادها مانند اختلاس 3 هزار میلیارد تومانی و فساد بابک زنجانی‌ها در دولت گذشته ایجاد شده بود.

جنتی با تاکید بر اینکه ایران از نعمت امنیت کامل برخوردار است خاطرنشان کرد: ناامنی در کشورهای منطقه ایجاد شده و سوریه، یمن  را به آتش کشیده‌اند .

وی در ادمه  با  تصریح بر اینکه سال آینده وضعیت کشور به جایی می‌رسد که حتی می‌توانیم بنزین صادر کنیم،گفت: درحالیکه با کشورهای منطقه حوزه‌های مشترک نفت و گاز داریم  سال‌ها از این حوزه‌های مشترک برداشت می‌کردند و ما از آن بی‌بهره بودیم.

جنتی با بیان اینکه پس از رفع تحریم‌ها ایجاد اشتغال اولویت برنامه‌های دولت است تصریح کرد: نرخ 11 درصدی بیکاری را یکی از مسائل اساسی کشور است

به گزارش ایلنا از رشت،دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت، دیدار با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه استان، بازدید از تالار مرکزی رشت، بازدید از کتابخانه مرکزی رشت و سخنرانی در مراسم گرامیداشت هفته دولت از دیگر برنامه‌های سفر دوروزه جنتی به گیلان است.