هیچ کس کارش را بلد نیست جز الماسخاله ! / آیا انتخابات نظام مهندسی گیلان ، مهندسی شد؟! / فروش زمین های رودسر برای جبران کسری شما تا کی ادامه دارد آقای شهردار؟ / ادعای استیلی درباره طارمی ؛ بی خیال حمید آقا !

نداي گيلان:

هیچ کس کارش را بلد نیست جز الماسخاله !

رئیس هیات فوتبال گیلان اعلام کرد که پاسخ نامه درخواست شهردار را روز چهارشنبه ارسال کرده است.

تارنمای هواداران داماش گیلان، پس از نشر خبری در وارش اسپرت مبنی بر اینکه درخواست روز شنبه شهردار مبنی بر تعئین قیمت و شرایط واگذاری داماش پس از چند روز هنوز پاسخی به آن داده نشده است، قربانعلی الماسخاله با رد این مسئله گفت: متاسفانه در روزهای اخیر افرادی در تلاشند تا آدرس غلط به هواداران بدهند و اشتباهات و کم کاریهای گروهای دیگر را گردن زحمت کشان ورزش و فوتبال استان بیندازند.

به گزارش تابناک گیلان، اما این گفته های الماسخاله در حالی است که فوتبالی های گیلان، شخص اول هیئت فوتبال استان را عامل همه مشکلات و بی نظمی های فوتبال در چند سال اخیر می دانند چرا که مشکلات مالی در همه استان ها وجود دارد اما اینکه چرا در گیلان ما، اوضاع فوتبال به این حد از بحران رسیده را باید شخص الماسخاله پاسخ دهد که وی تمایل زیادی به پاسخگویی به اهالی رسانه ندارد.

آیا انتخابات نظام مهندسی، مهندسی شد؟!

حال این سوال مطرح است که چگونه مسئولین برگزاری این انتخابات قادر به محاسبه ساده پهنای باند لازم با توجه به تعداد از پیش تعیین شده رای دهندگان، نبوده اند؟!

به گزارش خزر، اگر بگوییم تنها چیزی که در انتخابات امروز نظام مهندسی گیلان به خصوص رشت به چشم می خورد، بی نظمی بود پربیراه نگفته ایم. انتخابات نظام مهندسی گیلان که به قولی نخستین انتخابات تمام الکترونیکی برگزار شده در کشور بود، نشان داد هنوز فاصله زیادی تا برگزاری انتخابات تمام الکترونیک وجود داشته و زیرساخت های این امر هنوز برای یک رای گیری نه چندان گسترده آن هم در میان قشر مهندسین وجود ندارد.

ابطال انتخابات نظام مهندسی به دلیل مشکلات فنی، سبب شد تا بسیاری از رسانه ها انگشت اتهام را به سوی راه و شهرسازی گیلان دراز کرده و این اداره کل را به عدم فراهم سازی بستر مناسب برای برگزاری درست این انتخابات متهم کنند. روابط عمومی نظام مهندسی گیلان هم در این میان با صدور اطلاعیه ای توپ را به زمین راه و شهرسازی انداخت و مراتب نگرانی خود را ابراز کرد!

با این حال نکته قابل تامل در اظهارات مهندس الطافی نهفته است. رییس هیات اجرایی انتخابات می گوید: مشکلات فنی بر تعداد و مراجعات رای دهندگان غلبه کرده بود و ظاهراً نرم افزار خریداری شده و پهنای باند پیش بینی شده برای انتخابات با این حجم مناسب نبود.

حال این سوال مطرح است که آیا مسئولین برگزاری این انتخابات قادر به محاسبه ساده پهنای باند لازم، آن هم با توجه به تعداد از پیش تعیین شده رای دهندگان، نبوده اند؟!

نکته جالب دیگر اینکه علی رغم اظهارنظر رییس سازمان نظام مهندسی مبنی بر اینکه این سازمان نقشی در برگزاری و روند اجرایی انتخابات نداشته است و باید دلایل ضعف فنی سیستم و روند برگزاری را از مسوولین اداره کل راه و شهرسازی گیلان جویا شد، روابط عمومي راه و شهرسازي گيلان هم تنها به یک عذرخواهی بسنده کرده و حتی از اعلام وقت دقیق برگزاری مجدد انتخابات هم سرباز زد تا مشخص نباشد ماراتن این انتخابات و البته تبلیغ کاندیداها چه زمانی به پایان خواهد رسید!

ادعای استیلی درباره طارمی ؛ بی خیال حمید آقا !

از زمان آغاز درخشش مهدی طارمی در پرسپولیس ، خیلی‌ها مدعی شده‌اند کاشف او هستند ؛ از ناصر ابراهیمی تا حمید استیلی !

تابناک گیلان: استیلی گفته وقتی در لیگ دهم سرمربی شاهین بوشهر بوده ، به طارمی میدان داده و به همین دلیل مهاجم جنوبی کشف اوست . بگذریم از این که در آن سال طارمی تنها پنج بار برای شاهین به میدان رفت ، نکته ی مهم‌تر این است که استیلی چرا سال بعدش وقتی سرمربی پرسپولیس شد طارمی را با خودش به تهران نیاورد ؟

چه طور علی دایی که مهدی را از لیگ یک مستقیماً به پرسپولیس آورده و بلافاصله در ترکیب اصلی گنجانده ، در این مورد ادعایی ندارد اما استیلی که طارمی را در بوشهر جا گذاشت و آمد مدعی است ؟

فروش زمین های رودسر برای جبران کسری شما تا کی ادامه دارد آقای شهردار؟

مدتی است شهروندان رودسری به صورت متناوب پیامک های از فعالیت های شهرداری دریافت می کنندکه این سوال را در ذهن شهروندان ایجاد کرده هزینه پیامک های ارسالی از کدام ردیف بودجه شهرداری تامین می شود؟

در دو دوره اسماعیل صفری رئیس سابق شورای شهر رودسر شاهد همراهی بدون چون و چرای شورا با شهردار بودیم گویی این مساله در ریاست جدید شورای شهر شهر محمد حسین زاده همچنان ادامه دارد .آیا این همراهی بدون چون و چرا درست است ؟یا حسین زاده قول های انتخاباتی خود را عملی می کند ؟

به گفته رصد رودسر، شهرداری این شهر در دوره چهارم شورا با توان بالا و ستودنی برای فعالیت های عمرانی و نهضت آسفالت گام برداشته و تاکنون این فعالیت ادامه دارد و خداداد قنبرزاده در آغاز ورود خود به شهرداری قول داد تا با مدیریتی جدید رودسر را از تاریکی نجات دهد و انصافا قسمتی از آن هم تاکنون محقق شده است.

قنبرزاده برای تامین هزینه های شهرداری در دو مسیر برنامه ریزی کرده است مسیر اول صدور مجوز ساخت برای زمین های کشاورزی در حوزه شهری و رایزنی برای زمین های بنیاد علوی …. ومسیر دوم فروش زمین بر مبنای قانون ۱۰۱ شهرداری ها .

در مسیر اول صدور مجوز در زمین های کشاورزی یعنی نابودی محصولات استراتژیک منطقه رودسر و تغییر ماهیت کشاروزی بودن این شهر است که اگر مجوز برای قسمتی از این زمین ها صادر شود دیگر نمی توان جلوی صدور مجوز را برای دیگران گرفت که پیامد های ترافیکی ان نوع صدور مجوز را می توان در شهر مجاز لنگرود جستجو کرد.

مسیر دوم فروش زمین به عنوان سرمایه های هر شهرداری محسوب شده و فروش زمین راحترین کار برای جذب سرمایه و تامین کسری بودجه است.

فروش سرمایه های شهرداری با توجیه عملکرد عمرانی هرگز نمی تواند در اصول مدیریت شهری امروز قابل قبول باشد و اگر قرار باشد شهردار برای تامین کسری بودجه زمین های متعلق به خود را بفروشد دیگر نیازی به پیامک های تبلیغانی نیست شما می توانید از هر فردی در این جایگاه استفاده کنید.

اگر شهردار و شورای دوره چهارم با اشتیاقی وصف ناشدنی به فروش سرمایه های شهرداری رودسر همچنان ادامه دهند آیا دیگر سرمایه برای دوره دیگر شورا و شهرداری می ماند؟؟این سوالی است که شواری شهر و شهردار رودسر باید پاسخگوی افکار عمومی باشند.

فروش زمین در منطقه معروف به باغ رضوان با بیش از ۳۰ قطعه زمین در منطقه بسیار مناسب شهر در عوض هزینه پیمانکاران با شرایط قانونی در حال واگذاری است و این در صورتی است که قول های مکرر شورا و شهرداری برای تعیین آرامستان مشخص نشده است.

در شهرهای مجاور رودسر در استان مازندارن کلیه امکانات اگر کم نباشد بیشتر هم نیست ولی مدیریت شهری آنها با جذب سرمایه گذاران بومی و خارجی توانسته فعالیت خوبی در جذب سرمایه انجام دهند که این می تواند الگویی مناسب برای شهرداری رودسر باشد.