عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:ما اگر الان میبینم درکشور ما اگر تکنولوژی هایی نظیر هسته ای ، موشک ،پزشکی ،فیزیک و.. پیشرفت کرده است به برکت تلاش زحمت دانشجویان و نخبگان عزیز جامعه ما است .

حجت الاسلام احمد پروایی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار ندای گیلان با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید به دانشجویان گفت:امیدوارم خداوند متعال همه کسانی که درعرصه علم وفرهنگ تلاش میکنند یاری کند.

وی افزود: دانشجو همان طوری که از اسمش پیداست باید دنبال دانش باشد وآمده است که علم فرا بگیرد.

عضو مجلس خبرگان بیان داشت:علمی که ما در موسسات ودانشگاه هاو مراکز علمی می آموزیم اگر در راستای خدمت به خلق الله وبندگان خدا قرار بدهیم فضیلت آن دوچندان می شود وخداوند به این علم برکت می بخشد.

پروایی گفت:سفارشی که به دانشجویان عزیز دارم این است که با زندگی نامه شهدا بیشتر آشنا بشود، مطالعات خودرا بیشتر بکنند و به اهداف شهدا راه شهدا و مسیر شهدا را بشناسند.

وی ابراز امیدواری کرد :مسیری را که شهدای 8 سال  دفاع مقدس پیمودند دراین برهه از زمان دانش پژوهان، معلمین، اساتید ودانشجویان عزیز در عرصه علم اموزی و درعرصه فرهنگ ادامه دهند.

وی با بیان اینکه  درکنار آموزش مسئله پرورش ومسئله فرهنگ هم باید مورد توجه قرار بگیرد. یعنی اگر میخواهیم کاری بکنیم علمی بیاموزیم هم منشاء خیر در دنیا و منشاء خیر در آخرت شود .

پروایی بیان داشت:برای ما باید هم درآموزش هم پرورش مراد از پرورش در زمینه های اخلاقی درمورد زمینه های دینی واعتقادی هم باید تلاش بکنیم این میسر نمی شود مگر این که دانشجویان عزیز خودشان اهل مطالعه و تحقیق باشند .

وی با بیان اینکه امیرمومنین فرمود بیشترین غصه هارا انسان بخاطر از دست دادن فرصت ها میخورد گفت: یک بار میبینیم عمر دانشجویی تمام شده یا کلا عمر خودمان هم روبرو پایان است چه بهتر است که زمانی که جوان هستیم از این شور و ذوق تحصیل که دروجود ما هست بهترین استفاده راببریم.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:در رستای خدمت به کشور عزیزمان وانقلاب عزیزمان وبه ولایت ورهبری و به این مردم شهید وپرور وهمیشه در صحنه دانشجویان باید الگویی علمی،عملی و اخلاقی و باشندیعنی همان روایتی که امام صادق (ع )فرمودند ماها باید زینت  پیغمبر و آل پیغمبر باشیم .

وی افزود:ما اگر الان میبینم درکشور ما اگر تکنولوژی هایی نظیر هسته ای ، موشک ،پزشکی ،فیزیک و.. پیشرفت کرده است به برکت تلاش زحمت دانشجویان و نخبگان  عزیز جامعه ما است .

پروایی در پایان گفت: در طلب علم در تحصیل علم تلاش وکوشش داشته باشیم و ثانیا هم در زمینه اخلاق و تقوا همان مسیری را برویم که پیغمبر خاندان مطهرش و علمای ربانی وشهدای ما رفتند.

وی افزود:با این دو بال  علم و  تقوا ان شالله به آن قله های که برای ما ترسیم شده است برسیم در راس آن قرار بگیریم.