سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و جانشین کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان گفت: خیرین جامعه باید برای حضور در عرصه پیشگیری و درمان بیماران معتاد فراخوان شوند.

ندای گیلان: یونس رنجکش  در جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت مردمی سازمان های مردم نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان اظهار داشت: افراد خیر بسیاری در جامعه حضور دارند که در زمینه های مختلف از خدمات آنان بهره برداری می شود که نیاز است تا با هدایت این خیرین و علاقمندان به فعالیت های داوطلبانه در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، از این ظرفیت ها نیز استفاده شود.

وی یادآور شد: دغدغه های تولیدشده در فضای جامعه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی ناشی از سوء مصرف موادمخدر تنها متعلق به دولت و مدیران نیست بلکه از این آسیب ها همه رنج می برند و نیاز است تا با هدایت صحیح مردم در این مشارکت، از ظرفیت های آنان استفاده شود.

به گفته جانشین کمیته تخصصی توسعه مشارکت های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان؛ تهیه بسته های آموزشی و برنامه های هدفمند برای جلب مشارکت مردمی از سوی دستگاه های اجرایی متولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی می تواند در فرایند و اثربخشی در جامعه بسیار حائز اهمیت باشد.

رنجکش ادامه داد: باید تلاش کنیم تا با هدف گذاری های مشخص و سوق دادن خیرین و سازمان های مردم نهاد، مشارکت آنان را در این حوزه افزایش دهیم.

وی افزود: دولت به تنهایی قادر به انجام مأموریت های خود در کاهش آسیب های اجتماعی نیست و این تنها با حمایت و مشارکت جویی مردم امکانپذیر است که امید داریم از مشارکت ها به نحو شایسته استفاده شود.

وی ضمن تشکر از حضور فعال سازمان های مردم نهاد گیلان در عرصه های اجتماعی، از آنان خواست تا در این زمینه نیز مشارکت داشته باشند.

محمدحسین شاهکویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر گیلان هم در این جلسه با تأکید بر ضرورت اقدامات پیشگیرانه در جامعه، از دستگاه های اجرایی خواست تا از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده بهتر شود.

در این جلسه همچنین درخصوص برگزاری همایش نقش مشارکت های اجتماعی در کنترل کاهش موادمخدر در جامعه و تهیه بسته های فرهنگی و آموزشی پیشگیری در سال آینده بحث و تبادل نظر شد.