فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: شمار زائرین خارجی اربعین حسینی ورودی به کشورمان تاکنون از مرز آستارا به ۱۰هزار نفر رسیده است.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت: این تعداد زائر خارجی در قالب حدود ۲۰۰کاروان شامل شش هزار زائر مرد و چهار هزار زائر زن می باشند.

وی اضافه کرد : این زائرین از کشورهای جمهوری آذربایجان ، روسیه و گرجستان می باشند که برای شرکت در مراسم پیاده روی جهانی اربعین حسینی در کربلا وارد کشورمان شده اند.

وی یاد آور شد: پیش بینی می شود شمار زائرین تا پایان هفته به بیش از ۱۲هزار نفر برسد  که این تعداد در سال گذشته ۹ هزار نفر بود.

رییس ستاد اربعین حسینی شهرستان آستارا افزود : برای انجام تشریفات گمرکی ورود زائرین در مرز آستارا و همچنین استقبال از آنان برنامه های مختلفی اجرایی شده است که شامل پذیرایی و اسکان موقت در موکب های ایجاد شده در پایانه مسافری و امامزاده است که با مشارکت و همراهی مردم و برنامه ریزی های ستاد اربعین شهرستان انجام شده است.

رنجکش به فضای معنوی ایجاد شده در شهرستان اشاره و افزود : طرح پیاده روی جهانی اربعین از ابعاد مختلف حائز اهمیت است که باید به آن توجه و اثرات آن به خوبی برای مردم تبیین شود و به واسطه برنامه ریزی های خوبی که این سال ها انجام شده ما شاهد استقبال از این طرح بین عاشقان امام حسین(ع) در سراسر جهان هستیم و کشورمان هم در متن این حادثه بزرگ قرار دارد.