حسنی با تأکید بر اینکه با در کمیسیون کشاورزی مجلس تغییراتی در حوزه کشاورزی برنامه ششم توسعه در بحث سیاست گذاری ها دیده شده است، افزود: امید واریم این تغییرات در برنامه ششم لحاظ شود.

به گزارش ندای گیلان،محمد صادق حسنی با بیان اینکه اجرای عملی سیاست اقتصاد مقاومتی از محور های اصلی سیاست های مجلس شورای اسلامی در دوره دهم است، اظهار کرد: بررسی محتوایی برنامه ششم توسعه هم از دیگر محور های در حال بررسی در مجلس شورای اسلامی است.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزی یکی از حوزه های مهم در اقتصاد مقاومتی است، اضافه کرد: حوزه کشاورزی محتوا و ظرفیت بالایی در بحث تحقق عملی اقتصاد مقاومتی دارد و باید این ظرفیت را بکار برد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه کشاورزی از حوزه های مؤثر در سیاست اقتصاد مقاومتی است، افزود: متأسفانه در برنامه ششم توسعه چیزی در رابطه با حمایت از بخش کشاورزی ندیده ایم.

حسنی با تأکید بر اینکه با در کمیسیون کشاورزی مجلس تغییراتی در حوزه کشاورزی برنامه ششم توسعه در بحث سیاست گذاری ها دیده شده است، افزود: امید واریم این تغییرات در برنامه ششم لحاظ شود.

وی با بیان اینکه یک سری اصلاحات هم در این راستا لحاظ شده است که امیدواریم در برنامه ششم گنجانده شود، گفت: نمی توانیم کل لایحه را تغییر دهیم اما یک سری تغییرات برای تقویت حوزه کشاورزی در برنامه ششم ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس در بررسی وضعیت کشاورزی استان گیلان، تصریح کرد: نیم میلیون تن باخودکفایی در بخش برنج فاصله داریم.

دولت باید خرید تولید اقلام پرمحصول را تضمین کند

حسنی تأکید کرد با بیان اینکه اگر بخواهیم دنبال اقلام پر محصول کشاورزی باشیم دولت باید خرید تولیدات این محصولات کشاورزی با تولید بالا را تضمین کند، افزود: کیفیت برنج های داخلی از برنج های وارداتی خیلی بیشتر است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس رسیدن به مرز خودکفایی برنج را راهکار اصلی جلوگیری از خروج ارز از کشور دانست و ضافه کرد: رسیدن به خودکفایی خیلی از مشکلات را برطرف می کند و دولت باید حمایت کند.

حسنی با بیان اینکه این نیم میلیون تن و رسیدن به مرز خودکفایی قابل دسترسی است، افزود: تا کنون در مورد این مرحله در بحث برنج فکر نشده است.

وی گفت: گویا خیال می کنند که خودکفایی در گندم امکان پذیر است ولی در برنج قابل تحقق نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس در خاتمه اظهار کرد: با یک برنامه ریزی یک ساله در حوزه برنج راحت به مرحله خودکفایی خواهیم رسید./کاسپین