رئیس شورای شهر رشت، با حضور در پنجاه و یکمین اجلاس مجمع مشورتی کلانشهرها که در شهر شیراز برگزار شد عضو کمیسیون توسعه و عمران مجمع شوراهای کلانشهرها شد.

ندای گیلان:رئیس شورای شهر رشت، با حضور در پنجاه و یکمین اجلاس مجمع مشورتی کلانشهرها  که در شهر شیراز برگزار شد عضو کمیسیون توسعه و عمران مجمع شوراهای کلانشهرها شد.

در این کمیسیون تخصصی، پیش نویس مواد پیشنهادی  برای برنامه ششم توسعه در حوزه مدیریت شهری تهیه و تدوین شد. به نقل از روابط عمومی شورای شهر رشت , عباس صابر در این کمیسیون گفت: متاسفانه عدم توجه به حمل و نقل عمومی شهرها  باعث فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی در طول زمان شده است.

وی با ابراز تاسف از فرسودگی سیستم حمل و نقل عمومی، خواستار توجه جدی دولت در این بخش شد. رئیس شورای شهر رشت، بر ضرروت بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور سالم سازی هوای شهرها تاکید کرد و افزود: لازم است  دولت برای این امر برنامه ی راهبردی داشته باشد.

صابر خواستار حمایت مالی دولت در نوسازی اتوبوس ها شد و افزود: حذف گمرکی واردات اتوبوس ها برای شهرداری ها می تواند بسیار کمک کننده باشد. رئیس شورای شهر رشت، با اشاره به ظرفیت بالای مناطق آزاد برای واردات ناوگان حمل و نقل عمومی، و هزینه بالای گمرک، پلاک گذاری خودروها و … خواستار حمایت های  جدی دولت از شهرداری ها در این بخش شد.  گفتنی است ، شهر شیراز میزبان پنجاه و یکمین اجلاس همایش ادواری روسای شوراهای اسلامی استان‌های کشور می باشد. در این اجلاس ۳۱ تن از روسای شوراها و نیز ۳۱ نفر از شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور شرکت کردند.