مدیر ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک و امور زیربنایی شهرداری رشت از خط کشی محوری مکانیزه با رنگ سرد ترافیکی به حجم بیش از ۳۲۰۰۰ متر طول در سطح شهر رشت خبر داد.

به گزارش ندای گیلان، هادی زاده  ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: با توجه به نیاز شهر به خط کشی‌های طولی و قرارداد منعقد شده که در همین راستا جهت خط کشی محوری با رنگ های سرد و دو جزئی، همچنین شرایط جوی مناسب عملیات خط کشی محوری در سال جدید آغاز گشت. خط کشی از جمله علائم افقی بسیار با اهمیت در حوزه ترافیک بوده که ارتباط مستقیم با ایمنی، انضباط و روان سازی جریان ترافیکی درون شهری دارد که باید به دقت و کامل انجام گیرد. با توجه به اهمیت موضوع خط کشی محوری مکانیزه با رنگ سرد ترافیکی به حجم بیش از ۳۲۰۰۰ متر طول در سطح شهر رشت از جمله بلوار پروفسور سمیعی تا انتهای محدوده در جاده لاکان، خیابان عرفان که به تازگی عملیات روکش آسفالت در آن ها انجام گرفته است، میدان نبوت تا انتهای حوزه شهری در جاده پیربازار که عملیات تعریض و تغییر وضعیت عبور و روکش در آن صورت پذیرفته است، جاده سنگر و… انجام گرفته است.

وی در ادامه گفت: علیرغم عدم روشنایی در اغلب معابر فوق و نیاز به عملیات در روز که با سختی و به کندی و بدون انسداد انجام می‌گیرد، همچنین نیاز به تعیین مسیر دقیق خط کشی به صورت دستی در معابری که عملیات روکش آسفالت در آنها انجام گرفته و با عنایت به قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان و شب های پر فضلیت و با برکت قدر که انجام هرگونه عملیات اجرایی را غیر ممکن می سازد، این حجم عملیات خط کشی محوری توسط پیمانکار متخصص این بخش و با نظارت مدیریت ایمنی و مهندسی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک  و امور زیربنایی شهرداری رشت جهت رفاه حال شهروندان انجام گرفته است.