سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت گفت: خطوط تاکسیرانی رشت ساماندهی می‌شود.

ندای گیلان: فرامرز جمشیدپور در هفتاد و نهمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی رشت با بیان اینکه ساماندهی خطوط تاکسیرانی رشت انجام می‌شود اظهار داشت: این امر به منظور تعیین ظرفیت و نوسازی خودروها به‌صورت یک بسته مطالعاتی بررسی می‌شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد این مطالعات پیش رفته است افزود: توسعه حمل ونقل عمومی و اولویت‌دهی به حمل و نقل همگانی و انبوه بر در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت قرار دارد.
وی خروجی مطالعات ساماندهی تاکسیرانی را تعیین ظرفیت ناوگان و میزان فرسودگی, سهم تاکسی در سفرهای درون شهری عنوان کرد و گفت: سیاست‌های لازم در مدیریت خطوط و پایانه‌های تاکسیرانی داخل شهری در این مطالعات اخذ می‌شود.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت با اشاره به اقداماتی که در جهت ایجاد خط ویژه در رشت در حال انجام است گفت: خط ویژه مسیر خیابان امام ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اولویت‌بندی برای توسعه خط ویژه و اصلاح و بهسازی ایستگاه‌های اتوبوس مدنظر است.
جمشیدپور با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌های مورد نیاز رشت در افق طرح مطالعاتی در نظر گرفته شده است تصریح کرد: تعداد ناوگان موجود ما 1118 اتوبوس است که تنها 77 ناوگان فعال داریم و 360 اتوبوس مورد نیاز است.
وی تعداد مورد نیاز اتوبوس‌ها تا 10 سال آینده را 420 عدد عنوان کرد و افزود: باید امسال 30 ناوگان جدید اضافه کنیم و در سال 95 باید 32 اتوبوس و در سال 96 نیز همین تعداد را اضافه کنیم و در سال 97 به 33 عدد اتوبوس و در سال 99 به 40 عدد نیاز داریم.
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت ساماندهی مسافربرهای شخصی را مورد تاکید قرارداد و خاطرنشان کرد: اقداماتی در دست مطالعه و برنامه‌ریزی برای توسعه پایانه و پارک سوار شرق رشت در حال انجام است.
جمشیدپور با اشاره به اقداماتی در حوزه مدیریت تقاضای سفر برای کاهش استفاده از خودروهای شخصی گفت: طرح توسعه مدیریت پارک حاشیه‌ای در حال انجام است.
وی تاٌکید کرد: برنامه‌ریزی و اولویت‌دهی به حمل و نقل همگانی توسط خط ویژه ، با خرید ناوگان جدید و نوسازی و برنامه‌ر یزی برای بالا رفتن سهم حمل و نقل عمومی در حال انجام است./تسنیم