ندای گیلان:رئیس جمهور اسرائیل در دیدار با پوتین گفته است که تل آویو به ایران و حزب الله لبنان اجازه نمی دهد در جولان پناه بگیرند.

به گزارش ندای گیلان به نقل از خبرگزاری ها، “رووین ریولین” و ولادیمیر پوتین رؤسای اسرائیل و روسیه عصر روز چهارشنبه در کاخ کرملین مسکو با یکدیگر دیدار و درباره موضوعات مورد توجه دو کشور از جمله روابط دو جانبه و وضعیت خاورمیانه به ویژه سوریه، ایران و فلسطین گفتگو کردند.

پوتین در این دیدار گفته است که به زودی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز ملاقات خواهد کرد تا درباره وضعیت امنیتی خاورمیانه گفتگو کنند.

یک مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود در باره دیدار سران اسرائیل و روسیه به رویترز گفت: رئیس جمهور اسرائیل در دیدار با پوتین گفته است که تل آویو به ایران و حزب الله لبنان اجازه نمی دهد در جولان پناه بگیرند.

رویترز در این باره نوشت: این تهدید مستتری از سوی اسرائیل برای تحرک در داخل سوریه است.

اسرائیل به رغم اعلام بی طرفی اش در برابر جنگ داخلی سوریه، بارها حملات هوایی را علیه مراکزی در سوریه انجام داده است. اسرائیل می گوید هدف از این حملات، هدف گیری انتقال سلاح از سوریه به حزب الله لبنان است.

تاکنون یک سردار سپاه و چند عضو نظامی ارشد حزب الله لبنان در حملات هوایی اسرائیل در سوریه، جان باختند.

همزمان یک مقام اسرائیلی دیگر قبل از این ملاقات سران روسیه و اسرائیل گفته بود که رئیس جمهور اسرائیل از پوتین درخواست خواهد کرد عقب نشینی ارتش روسیه از سوریه به سود ایران و حزب الله لبنان نباشد.

وی افزود ” رووین ریولین” رئیس جمهور اسرائیل از روسیه خواهد خواست تضمین کند عقب نشینی ارتش روسیه از سوریه باعث نشود نیروهای ایرانی و حزب الله لبنان در سوریه قدرت بگیرند.
 
پوتین در روز دوشنبه گذشته به صورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی، دستور خروج ارتش روسیه از خاک سوریه را اعلام کرد.
اسرائیل معتقد است دخالت نظامی روسیه در سوریه باعث شد از قدرت ایران و حزب الله لبنان در سوریه کاسته شود.

دستیار رئیس جمهور اسرائیل هم گفته بود که در دیدار رئیس جمهور اسرائیل با پوتین از او خواهد خواست که روسیه اجازه ندهد عقب نشینی ارتش این کشور از سوریه باعث تقویت نیروهای ایران و حزب الله لبنان شود.

رویترز اضافه می کند: اسرائیل حزب الله لبنان را دشمن قوی خود می داند و نگرانی دارد این گروه مورد حمایت ایران و دارای نفوذ قوی در جنوب لبنان، در مرزهای سوریه با اسرائیل نیز حاضر باشد و سلاح پیشرفته از دمشق دریافت کند.