سرپرست اداره کل امور اجتماعی، فرهنگی استانداری گیلان گفت: تجمیع امکانات دستگاه‌های اجرایی دولتی برای ارائه خدمات بهتر به جامعه معلولان یک ضرورت است.

به گزارش ندای گیلان، یونس رنجکش صبح امروز در کارگروه ویژه اجتماعی و فرهنگی که اختصاص به ایجاد کانون پرورشی ویژه معلولان داشت با تاکید بر برنامه ریزی های مناسب  در جهت بهره وری از امکانات موجود خواستار همراهی دستگاه‌های اجرایی در این زمینه شد.

وی ادامه داد: هنر مدیریت استفاده بهینه از ظرفیت های موجود است و باید تلاش کنیم تا با همگرایی‌های بهتر بین دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت و توان  مکمل همدیگر استفاده کنیم.

وی افزود: با توجه به خدمات مختلف و متنوعی که از سوی برخی سازمان‌ها بویژه بهزیستی برای افراد دارای معلولیت‌ها ارائه می شود چه خوب است تا سایر دستگاه‌ها نیز با ارائه آن دسته از خدماتی که می توانند انجام دهند به پشتیبان سایرین بیایند.

رنجکش ضمن تشکر از اقدامات مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در برنامه ریزی برای راه اندازی کانون ویژه آموزش کودکان معلول یادآور شد: همه باید تلاش کنیم تا با بهره‌وری مناسب از امکانات موجود این حرکت ماندگار اجرایی شود.

وی اضافه کرد: شناخت نیاز افراد معلول و حرکت در مسیر رفع مشکلات آنان نقش مهمی در توانمندی سازی استعداد‌های آنان و ورود این قشر به فعالیت های اجتماعی دارد.

وی افزود : معلولیت، محرومیت نیست بلکه باید تلاش کنیم تا این افراد به زندگی امیدوارتر و استعدادهای خود را برای توسعه کشور باور کنند.