مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه خاموشی‌ها ارتباطی با فرسودگی شبکه ندارد،گفت:برنامه خاموشی حتی از سمت وزارت نیرو نیز به ما اعلام نشده است.

به گزارش ندای گیلان،محمد تقی مهدی زاده شامگاه چهارشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه گیلان منطقه گرمسیری ۴ است، اظهار کرد: مناطق گرمسیری ۴ در بازه زمانی ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور زمان اوج بار مصرف برق دارند که در این بازه میانگین مصرف ۴۰۰ کیلووات بر ساعت در ماه است.

وی اضافه کرد: اگر مشترکین این میزان را رعایت کنند، قیمت برق مصرفی آنها مقرون به صرفه و در صورت کاهش مصرف، قیمت کاهش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با بیان اینکه خاموشی‌ها ارتباطی با فرسودگی شبکه ندارد اما با نوسانات جریان برق مرتبط است، افزود: در سال‌های اخیر شاهد پدیده شوم سرقت کابل و سیم‌های برق هستیم که حجم آن نیز بسیار زیاد است و باعث خاموشی‌های مقطعی نیز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز هیچ برنامه خاموشی برای مشترکین لحاظ نشده است، تصریح کرد: تمام تلاش و هدف ما این است که خاموشی نداشته باشیم و اگر مردم حتی تا یک درصد هم صرفه جویی و رعایت کنند خاموشی نخواهیم داشت.

مهدی‌زاده بیان کرد: اگر جریان برق در تیرماه از مدار خارج شود یا اتصال شبکه به صورت منطقه‌ای قطع شود، خاموشی مقطعی رخ می‌دهد در غیر این صورت برنامه خاموشی حتی از سمت وزارت نیرو نیز به ما اعلام نشده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گیلان با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار مگاوات در بازه زمانی کوتاه مدت، نیروگاه وارد مدار شده است، افزود: بخشی از جریان برق مدنظر نیز تا پایان خردادماه وارد مدار می‌شود.

وی با اشاره به اختلاف زیاد بین میزان تولید برق با میزان مصرف آن، عنوان کرد: بخشی از این اختلاف برطرف شده و بخشی دیگر نیز باید برطرف شود و این موضوع به مدیریت مصرف برق توسط مردم نیز مربوط است.