آيت الله قرباني گفت: مسائلی در اسلام وجود دارد که حتی در حقوق بشر کشورهای غربی وجود ندارد .

به گزارش نداي گيلان،  آیت ا… قربانی امروز در دیدار با دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی و استاندار گیلان، گیلان را یک منطقه‌ی روشنفکر دینی عنوان کرد و بيان داشت: باتوجه به پیشینه‌ی تاریخی همچون حکومت سادات کیا در این منطقه مردم گیلان با مباحث دینی آشنایی و پیوندی دیرینه دارند.

وی با اشاره به اینکه طرز تفکر دینی مردم این استان باعث شد تا انقلاب اسلامی را با تمام وجود بپذیرند تصريح كرد: وجود فرهنگ غنی اسلامی و تشییع در این منطقه در تقدیم ۸ هزار شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس تجلی پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان حقوق شهروندی را برگرفته از حقوق اسلام دانست و اظهار داشت: همه‌ی مسائل حقوق شهروندی در اسلام آمده و کتاب‌‌هایی در این خصوص نوشته شده که بحمدا… اسلام در رعایت حقوق شهروندی و حقوق بشر از همه‌ی کشورها جلوتر است.

وی با بیان اینکه باید در سایه‌ی تعلیمات دین اسلام، حقوق بشر و حقوق شهروندی را تعریف کرد افزود : مسائلی در اسلام وجود دارد که حتی  در حقوق بشر کشورهای غربی وجود ندارد .

وی اظهار داشت : ما در دین مبین اسلام و کشورمان فرهنگی داریم که باید براساس آن در اجرای حقوق شهروندی گام برداریم.

در این دیدار دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی با اشاره به اینکه گیلان نسبت به استان‌های دیگر در حقوق شهروندی بسیار جلوتر است افزود: اقدامی که درخصوص آموزش کارکنان در سازمان اداری و استخدامی انجام می‌گیرد از امروز به صورت عملی در گیلان در موضوع حقوق شهروندی آغاز می‌شود.

وی به اقدام تحسین برانگیز آموزش حقوق شهروندی برای سنین کودک و نوجوان در گیلان اشاره و خاطر نشان کرد : آموزش حقوق شهروندی در قالب پیک در مدارس برای کودکان و نوجوانان جذاب است.

دکتر الهام امین زاده به حفظ سواحل و رعایت حقوق مردم در استان گیلان اشاره و اذعان داشت: اینکه گیلان توانسته در آزادسازی سواحل و دسترسی آسان مردم گام بردارد نشان از حفظ اصالت و سرمایه‌ی کشور برای آیندگان است.

وی گفت : در این استان خلاقیت‌هایی وجود دارد که امیدواریم به استان‌های دیگر تسری پیدا کند.

وی سبقه‌ی مذهبی و انقلابی مردم گیلان در سطح کشور را زبانزد عنوان کرد  و افزود : امیدواریم در سطح استان گیلان بتوانیم حقوق شهروندی که در اسلام، قرآن و آموزه‌های دینی از سیره‌ی ائمه‌ی معصومین وجود دارد را بتوانیم به خوبی اجرا کنیم.

استاندار گیلان نیز در این دیدار به اقدامات صورت گرفته در سطح استان گیلان در حوزه‌ی حقوق شهروندی اشاره و اظهار داشت : کارهای ویژه‌ای در ۳ سال گذشته در گیلان در حوزه‌ی حقوق انسانی و مدنی بویژه حقوق شهروندی صورت گرفته که خوشبختانه مورد تشویق مدیران کشوری قرار گرفته است.

دکتر نجفی پیشتازی گیلان در موضوعات حقوق شهروندی را یکی از علل تشکیل کارگروه گفتمان سازی حقوق شهروندی به عنوان اولین استان ها در سطح کشور عنوان کرد.

در پایان این دیدار آیت ا… قربانی کتاب‌های اسلام و حقوق بشر، قرآن آیین زندگی و منشور  مملكت داري و حقوق متقابل دولت و ملت  را به دکتر امین زاده دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی اهداء کرد.