حمدی، جهاددانشگاهی را تکمیل کننده زنجیره دانشگاه و صنعت دانست و یادآور شد: کاربردی کردن پژوهش های انجام شده در حوزه نظری سومین ماموریت جهاددانشگاهی است که همچنان جای کار دارد.

به گزارش ندای گیلان،کیوان محمدی جهاددانشگاهی را زاییده انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی در آغازین سال های پیروزی با بحران های سیاسی خاصی مواجه بود که منجر به انقلاب فرهنگی شد لذا جهاددانشگاهی از جمله نهادهای انقلابی است که در راستای انقلاب فرهنگی ماموریت های خطیری یافت.

وی انقلاب فرهنگی را موجب تعطیلی دانشگاه ها و متوقف شدن امر پژوهش در کشور دانست و افزود: یکی از ماموریت های جهاددانشگاهی این بود که به امر پژوهش به صورت جدی ورود کند و دست اندرکاران این حوزه اعم از اساتید، نخبگان، پژوهشگران و دانشجویان صاحب نظر و زبده را گرد هم آورد تا فعالیت های پژوهشی بر زمین نماند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان، اسلامی کردن فضای دانشگاه را دومین ماموریت جهاددانشگاهی در حوره فرهنگ دانست و تصریح کرد: ایجاد همکاری و هم افزایی بین حوزه و دانشگاه محور فعالیت های فرهنگی جهاددانشگاهی قرار گرفت.

محمدی، جهاددانشگاهی را تکمیل کننده زنجیره دانشگاه و صنعت دانست و یادآور شد: کاربردی کردن پژوهش های انجام شده در حوزه نظری سومین ماموریت جهاددانشگاهی است که همچنان جای کار دارد. در واقع جهاددانشگاهی می تواند با تکیه بر توانمندی‌های داخلی در قالب عملیاتی کردن تولیدات علمی و پژوهشی به خودکفایی کشور به ویژه در شرایط تحریم و قطع وابستگی به نفت کمک شایانی کند.

وی مراکز علمی و پژوهشی، آزمایشگاه ها، پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و تولید هواپیمای بدون سرنشین، فرستنده‌های رادیویی، نرم‌افزارهای نمایش و پردازش تصاویر پزشکی، گیت‌های ورودی سازمان‌ها و… را گام بزرگ جهاددانشگاهی در عرصه صنعتی کردن پژوهش و فناوری دانست و تاکید کرد: امروز موسسه رویان جهاددانشگاهی فعالیت های بسیار خوب و اثرگذاری در زمینه نانو و ژنتیک دارد.

این مقام مسئول با اشاره به خیرات و برکات جهاددانشگاهی در تاریخ انقلاب به ویژه دوران جنگ و سال های بعد از آن، خاطرنشان کرد: بزرگترین ماموریت جهاددانشگاهی در گام دوم انقلاب علاوه بر رسالت های ذاتی این نهاد مولود انقلاب اسلامی، کمک به تولید رساندن پژوهش های انجام شده و بازاریابی است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، فعالیت در زمینه فناوری های نوین و اقتصادی کردن آن را یکی از حیطه های جدید کاری جهاددانشگاهی برای امروز و آینده کشور دانست و بیان کرد: جهاددانشگاهی می تواند خود را براساس نیازهای جامعه به روز کند.

وی وجود پژوهشکده محیط زیست جهاددانشگاهی در استان گیلان را یک مزیت دانست و یادآور شد: پژوهشکده محیط ‌زیست جهاددانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های مطلوب خود از جمله برخورداری از گروه‌های پژوهشی همچون گروه محیط ‌زیست طبیعی، گروه مهندسی محیط ‌زیست و گروه فناوری پسماند و مرکز خدمات تخصصی مدیریت و بهسازی محیط‌ زیست، آزمایشگاه و همچنین تجارب پژوهشی و دستاوردهای علمی می تواند در زمینه ارائه تکنولوژی‌های جدید برای استفاده بهینه از پسماندهای استان و تصفیه فاضلاب موفق‌تر باشد.

محمدی در پایان اضافه کرد: مجاروت استان گیلان با دریای خزر و برخورداری از تالاب‌های متعدد، همجواری با کشورهای سی.آی.اس، داشتن منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی، کشاورزی، صنعت و شیلات و آبزی پروری می تواند ماموریت های مهمی را برای جهاددانشگاهی استان تعریف کند./isna