رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان گفت: جمهوری اسلامی برای ترویج فرهنگ انقلاب نیازمند رسانه انقلابی است.

به گزارش ندای گیلان از رشت،سرهنگ مهدی پارسا در نشست با دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت و نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: جمهوری اسلامی برای ترویج فرهنگ انقلاب نیاز به رسانه‌های انقلابی دارد.

وی با اشاره به فعالیت سازمان بسیج رسانه، افزود: سازمان بسیج رسانه آخرین رده قشری بسیج است که در سال ۹۲ و با هدف تربیت کادر رسانه‌ای در طراز انقلاب راه‌اندازی شده است.

پارسا به جایگاه ارزنده و با سابقه گیلان در حوزه رسانه اشاره کرد و گفت: رسانه در گیلان دارای سابقه بسیار زیادی بوده به طوری که میرزا کوچک‌خان جنگلی به عنوان یک نهضت بزرگ خودش یک فرد رسانه‌ای با نام نشریه جنگل داشته است.

وی با اشاره به وجود ۴۴۴ رسانه مکتوب و غیر مکتوب در گیلان، افزود: در گیلان به دلیل سابقه رسانه‌ای و فرهنگی بالا تعداد زیادی رسانه مکتوب و مجازی فعالیت می‌کنند اما تعدادی از این رسانه‌ها با حداقل نیرو مشغول هستند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان ادامه داد: جامعه هدف رسانه‌ای در گیلان هزار و ۲۰۰ نفر بوده که این تعداد به غیر از افرادی است که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت اخلاق رسانه در گیلان، گفت: متأسفانه در انتشار بسیاری از اخبار شاهد بی‌اخلاقی رسانه‌ای بوده و این مهم در حال گسترش است و اگر فکری به حال آن نشود به‌زودی شاهد بحران در این حوزه خواهیم بود.

پارسا رسانه‌های استان گیلان را جز تأثیر گذارترین رسانه‌ها جامعه دانست و تصریح کرد: خبرنگاران در تمامی بحران‌ها پای کار بوده و در کرونا به کنترل این ویروس کمک کردند ولی همواره با مشکل اشتغال، بیمه خبرنگاری و مسکن مواجه هستند.