انصاری گفت:به نظرم قطعا جریان اصولگرا با سه الی چهار لیست متفاوت در انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند. احمدی‌نژادی‌ها، قالیبافی ها، پایداری‌ها و اصولگرایان معتدل از جمله آنان هستند.

به گزارش ندای گیلان ،غلامرضا انصاری در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از اضلاع رقابت‌ها در فضای انتخابات98 چیست؟ اظهار کرد: به نظرم قطعا جریان اصولگرا با سه الی چهار لیست متفاوت در انتخابات پیش‌رو مجلس شورای اسلامی حضور پیدا می‌کند. احمدی‌نژادی‌ها، قالیبافی ها، پایداری‌ها و اصولگرایان معتدل از جمله آنان هستند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد که اگر در تایید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت شوند و تعداد کاندیداهایشان در حد یک لیست باشد، این جریان سیاسی نیز یک ضلع انتخابات پیش‌رو خواهد بود.

انصاری گفت: گروه‌های اصولگرایی که پیش‌تر ذکر کردم امکان تبدیل شدن به یک جریان سیاسی مستقل را ندارند و در نهایت ذیل جریان اصولگرایی کنشگری سیاسی دارند. به جز اصولگرایان معتدل که در قالب جامعه روحانیت مبارز و مدریسین قم فعالیت انتخاباتی خواهند کرد.

وی ادامه داد: هم پایداری‌ها که جریان رادیکال و تند هستند و هم جریان قالیباف که می‌خواهد از فضای اصولگرایی استفاده کند، به عقیده من التزامی به مبانی اصولگرایی ندارند و فرصت طلبانه از سبد رأی اصولگرایان بهره برده ونیم نگاهی به رأی ریزشی خاکستری دارند.

وی اظهار کرد: اصولگرایانی که خود را با نقد دولت برای انتخابات پیش‌رو آماده می‌کنند باید بدانند که ناامیدی مردم از دولت در مسائلی مثل افزایش قیمت بنزین و اتفاقات آبان ماه باعث نمی‌شود که رای‌های ریزش پیدا شده، در سبد اصولگرایان قرار بگیرد. حتی برخی کسانی که به صورت سنتی رای می‌دهند هم رایشان را این مرحله در اختیار اصولگرایان قرار نمی‌دهند، با شعارهای پوپولیستی قطعا ریزش رای آن‌ها بیش‌تر هم می‌شود.

انصاری در پایان گفت: جریانات دی ماه جاری ریزش آراء قابل توجهی رابه دنبال خواهدداشت،‌ رسانه ملی هم درحال حاضر تبلیغ دوغ آلیس را از انتخابات مجلس مهم ترمی داند و تاکنون فعالیت قابل توجهی در رابطه با این موضوع اختصاص نداده است،
معتقدم با توجه به اصلاحاتی که در جریان اصلاح طلبی صورت گرفته است و ارائه لیست واحد و اعتمادی که از زمان انقلاب تا الان میان مردم و جریان خط امام(ره) واصلاحات وجود داشته رای‌ مردمی حاضر در صندوق‌های رأی به سمت اصلاح طلبان خواهد بود./ایسنا