استاندار گیلان بر مکان مند شدن جامعه آماری تأکید کرد و گفت: یکی از تأکیدات مدیران تصمیم گیر و تصمیم‌ساز تهیه آمار مکان مند دقیق و صحیح است تا برنامه‌ریزی‌ها برای اقدامات شدن اثرگذارتر باشد.

به گزارش ندای گیلان از رشت، استاندار گیلان در پنجمین همایش روز ملی آمار و برنامه‌ریزی با بیان اینکه امروزه دانایی بشر مربوط به اطلاعات و داده‌هایی است که زندگی بشر را تغییر می‌دهد، اظهار کرد: توسعه‌یافتگی و آرمان همه جوامع و کشورها از نگاه علما و دانشمندان مدیریت و برنامه‌ریزی بودا و به تعبیر عالمان دینی میل به کمال است.

ارسلان زارع برنامه‌ریزی و آمار را برای جوامع بشری ضروری دانست و افزود: تحلیل وضعیت موجود و برنامه‌ریزی از روی اطلاعات جمع‌آوری‌شده در جوامع کنونی حائز اهمیت است و توسعه‌یافتگی با آمار و برنامه‌ریزی ارتباط تنگاتنگ و مستقیم دارد.

وی با اشاره به جایگاه مرکز آمار در امر راهبری، رصد و پایش توسعه کشور، گفت: نقش اطلاعات و آمار به‌عنوان پیش‌نیاز تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌ها امری مبرهن است و چون امروزه در عصری مملو از اطلاعات زندگی می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به شاخص بانک اطلاعاتی جامع در کشور و ارتباط آن با تصمیم‌گیری‌های کلان و خرد، بیان کرد: برنامه‌ریزی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی همچون بخش‌های اقتصادی نیازمند داشتن بانک اطلاعاتی جامع است.

زارع بر دقیق، صحیح و بی‌خطا بودن آمار تأکید کرد و گفت: داشتن آماری دقیق، صحیح و بدون خطا، فاکتورهای توسعه کشورهای موفق در جهان است.