جلسه ستاد مدیریت بحران شهر رشت با حضور شهردار و اعضای شورا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،رضا موسوی روزان شامگاه امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهر با تشکر از شهردار رشت برای تشکیل این جلسه گفت:این جلسه برای این است که در جریان بارش نعمت بزرگ الهی دچار مشکل نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تاکید بر صبوری مسئولین اظهار کرد:گفته ها و سرزنش های مردم را نباید به دل بگیریم زیرا وظیفه ما این است که پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بازگشایی مسیرهای باید با الویت تردد بیشتر صورت بگیرد خاطرنشان کرد:رسیدگی به مناطق محروم و حاشیه شهر هم در دستور کار جدی نیرو ها قرار بگیرد.

روزان با تاکید بر اینکه خستگی باید برای مسئولین و شادی برای مردم باشد اظهار کرد:برفروبی و بازگشایی مسیر بیمارستان ها تا مقابل درب ورودی آن ها در اولویت باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تجربه برف گذشته را درسی برای حفظ روحیه و تقویت آن دانست و افزود:این روحیه خوب می تواند خیلی گره گشا باشد.

وی با ابراز امیداواری از پشت سر گذاشتن هرچه بهتر بحران پیش رو گفت:هیچ وقت کار خود را توجیه نکنیم.

photo_2017-02-16_01-22-23

شهردار رشت هم در این جلسه مکان گزینی ماشین آلات در نقشه شهر قبل از بحران را مورد تاکید قرار داد و افزود: نباید کارها در لحظه هماهنگ شود چند ساعت قبل از برف باید مکان گزینی و زمان بندی فعالیت ماشین آلات مشخص باشد .

 ثابت قدم تاکید کرد: مکان گزینی باید محله محور و ناحیه محور باشد و تجربه نشان داده است وقتی موضوعی در زمان وقوع مدیریت شود مشکل ساز می شود .

شهردار رشت افزود: مردم باید یاد بگیرند که مشارکت پذیر باشند مرم باید کوچه های فرعی جلوی درب منزل خود را برف روبی کنند و مردم باید یاد بگیرند تا ماشینهای شخصی خود را خارج نکنند.

ثابت قدم با بیان اینکه فرماندهی واحد باید انجام شود گفت: به دلیل فشارهای محیطی در زمان بحران مدیریت واحد دچار تغییراتی می شود بنابراین باید براساس نقطه گذاری ماشین آلات مستقر شوند تا اگر در نقطه ای کمبودی بود دیده شود.

وی با آسیب شناسی در نحوه ارائه خدمات در برف قبل را مورد تاکید قرارداد و اظهار کرد: جایگزین هر راننده باید مشخص شود من تک تک ساعتهای حضور رانندگان را می خواهم و شیفت بندی رانندگان باید مشخص شود.

شهردار رشت افزود: نقطه گذاری در پهنه نقشه شهر تا امروز باید مشخص شود با رفتن هیاتی نمی توان بحران را کنترل کرد امرز در دنیا با دیتابیس و آی تی مسائل را حل می کنند و ما باید کارها را مانند شهرهای پیشرو انجام دهیم و کنترل داده و فرماندهی اطلاعات باید مدنظر باشد.

ثابت قدم گفت: نمی شود برای اینکه مردم حضور ما را درک کنند لباس فرم پوشید با شومن بودن کاری درست نمی شود باید حس مشارکت مردم را با انجام کار ایجابی تقویت کرد تا مردم ماشینهای خود را خارج کنند.

شهردار رشت گفت: نباید با مردم دستوری رفتار کرد مثل همه جای دنیا شهرداری ذاتا مشارکت پذیر است هم شهرداری برای مردم و هم مردم برای شهرداری هستند و در روزهایی که گیر هستید  نمی توان به سراغ مردم نرفت؛ بروید سراغ مردم و محلات و با محلات زندگی کنید.

وی استفاده از ظرفیت هیات امنای محلات در رفع بحرانها را مورد تاکید قرار داد و افزود: کارهای فرهنگی را در محلات رونق ببخشید سیاستهای تشویقی در محلات برای مشارکت مردم وضع کنید تا حس رقابت محلی و انگیزه ایجاد کنید مثلا کدام محله در برف بهتر عمل کرد به صورت یک مسابقه مطرح شود.

photo_2017-02-16_01-23-47

رضا رسولی در این نشست با تاکید بر اینکه تیم هوشیار و پرانرژی مدیریت شهری از امتحان پیش رو سربلند بیرون خواهد آمد گفت:اعتقاد ندارم که با بحران روبرو هستیم،این فقط یک حادثه است و مطمئنم مشکلات را به سرعت حل کنیم و فقط سقوط درختان ممکن است موجب وقفه در کار شود.

رضا رسولی

فاطمه شیرزاد شامگاه امروز در نشست مذکور،آماده بودن نیروهای آتش نشانی و ستاد مدیریت بحران را ضروری دانست و افزود:حضور به موقع نیروها امدادی می تواند باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در شهروندان شود.

سخنگوی شورای شهر رشت با تصریح بر اینکه علاوه بر ماشین آلات شهرداری تجهیزات پیمانکاران و بخش خصوصی هم در این عملیات حضور خواهند داشت گفت:زنجیر چرخ برای ماشین آلاتی که قرار است برف روبی کنند که در اتوبوسرانی آماده است.

وی با بیان اینکه سقوط درختان را در رشت شاهد خواهیم بود گفت:در برخی مناطق عملیات تاج برداری درختان به خوبی انجام نشده است.

شیرزاد

مظفر نیکومنش نودهی با بیان اینکه در بارش برف قبل همه شهرداری را زیر سوال بردند چون دیواری کوتاه تر از آن ندیدند اظهار کرد:پیشنهاد می کنم که مکان هایی مشخص شود تا در مواد اضطراری عزیزان به آنجا مراجعه کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت گفت: مسئولین همه مناطق مشخص و تمام وظایف ها تعریف شده است.

وی با درخواست از شهروندان برای خودداری از تردد با وسایل نقلیه شخصی طی بارش برف در سطح شهر اظهار کرد:مکانی برای اسکان موقت برای کسانی که نیازمند به این مورد هستند در نظر گرفته شود.

نیکومنش

فاطمه قدیمی حرفه در این نشست با تصریح بر اینکه برای تمامی مناطق 5 گانه و سازمانهای مرتبط اعم از معاونت حمل و نقل، اتوبوس رانی، عمران،پارکها و فضای سبز ،آتش نشانی و آرامستان 10 تیم خبری بصورت مجزا از قبیل خبرنگار و عکاس در نظر گرفته شده بیان داشت:این کار به منظور انعکاس خدمات عوامل مدیریت شهری و همچنین اطلاع رسانی مناسبت به شهروندان از طریق رسانه ها است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت افزود: مدیران خبرگزاری های ایلنا،ایسنا و فارس نماینده هایی را در کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت بحران شهرداری رشت مستقر کرده اند تا بتوانند انعکاس مطلوبی از عملکرد و اطلاع رسانی ها داشته باشند.

photo_2017-02-16_01-22-06